Onderwijs, Onderzoek

Call for Papers: Oriental Numismatic Society Jeugdconferentie

13 mei 2024

De Oriental Numismatic Society nodigt bachelor- en masterstudenten geschiedenis en archeologie uit om voorstellen in te dienen voor de komende Jeugdconferentie over Numismatiek. Deze conferentie heeft tot doel een platform te bieden voor opkomende wetenschappers om hun onderzoek te presenteren, ideeën uit te wisselen en in contact te komen met de levendige gemeenschap van numismatici. De conferentie wordt ook gehouden in combinatie met de jaarlijkse ONS Meeting op 14 september in het Van Steenisgebouw.

Datum: 13 september 2024

Locatie: Van Steenisgebouw, Leiden, Nederland

Deadline: 1 juli 2024

Richtlijnen voor inzenden:

• Papers moeten verband houden met numismatiek, met de nadruk op het Midden-Oosten, Afrika en Azië.
  • Open voor bachelor- en masterstudenten in geschiedenis, archeologie en aanverwante vakgebieden.
  • Abstracts (max. 300 woorden) moeten de onderzoeksvraag, methodologie en verwachte resultaten bevatten.

Inzendingen moeten vóór de deadline worden verzonden naar j.m.ouellet@arch.leidenuniv.nl.

Conferentieonderwerpen:

Geaccepteerde sprekers krijgen 10-15 minuten die een breed spectrum aan onderwerpen binnen de oosterse numismatiek bestrijken, inclusief maar niet beperkt tot:

• Historical Significance of Coins from the Middle East, Africa, and Asia
  • Archaeological Insights from Numismatic Discoveries
  • Economic and Trade Aspects in Numismatics
  • Cultural and Symbolic Meanings in Oriental Coinage
  • Technological Advancements in Oriental Minting

Contact: Voor vragen en aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Jonathan Ouellet via j.m.ouellet@arch.leidenuniv.nl.