Ontdek ons onderzoek: Toogdag 2024 FdR

3 mei 2024

Op donderdag 23 mei 2024 transformeert het Kamerlingh Onnes Gebouw (KOG) tot een bruisende arena van kennisuitwisseling, ontdekkingen en verbinding. Dit jaar wordt naast het belichten van ons wetenschappelijk onderzoek ook extra aandacht besteed aan de startersbeurzen en de vaardigheid die elke onderzoeker kan gebruiken: wetenschapscommunicatie.

Projecten, posters en panelgesprek

Het programma van de Toogdag 2024 bestaat uit diverse onderdelen. Decaan Suzan Stoter en directeur Onderzoek Janine Ubink verzorgen de opening. Na de plenaire sessie over wetenschapscommunicatie gaan we uiteen in verschillende parallelsessies waarin de lopende projecten van de eerste ronde startersbeurzen centraal staan. Daarnaast zijn er posterpresentaties in de speciaal hiervoor ingerichte posterkamer en tot slot een paneldiscussie over de actualiteit. Er is volop tijd om na te praten tijdens de borrel in het restaurant.

Wetenschappelijk symposium FdR

De Toogdag wordt georganiseerd door de stafafdeling Onderzoek. Deze dag is een jaarlijks terugkerend wetenschappelijk symposium voor en door academici van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid. Komt allen en pak de kans om het wetenschappelijk onderzoek in de volle breedte van de faculteit te ontdekken! Voertaal van de middag is Engels, de paneldiscussie is in het Nederlands.

Registratie voor de Toogdag is niet verplicht. Dus ook als je jezelf niet hebt ingeschreven, ben je van harte welkom op 23 mei 2024. Registratie helpt ons wel bij het plannen van de Toogdag met het oog op de grootte van de beschikbare zalen en de catering.

Schrijf je hier in

Onderdeel

Opening Toogdag 2024

• Suzan Stoter (Decaan)
  • Janine Ubink (Directeur Onderzoek)

Wetenschapscommunicatie
Stephan van Duin, The Online Scientist

Koffiepauze

Parallelle sessies (deel 1/2)

Frontiers and boundaries

• Benjamyn I. Scott (IIASL and eLaw) / Gitta Veldt (Civiel recht)Balancing the Risks and Opportunities in the Legal Framework for Innovative Air Mobility Activities
  • Hilde Woker / Jason Rudall (Grotius Centre)H2OLAW: Law-science interfaces within the law of the sea and fresh water law

Society and justice

• Marion Collewet / Hendrik Vrijburg (Economie)
    The distributional effects of climate legislation and their link to societal support: towards a socially sustainable climate transition.
  • Amalia Campos Delgado (VVI) / Mark Klaassen (Europa Instituut)
    LA cuidadora: Latin American Female Migration and Elderly home-care work in Europe

Bits and bytes

• Simona Demkova / Daniel Mândrescu (Europa Instituut)
    The EU Human-Centered Digital Transformation’ (“EU HumAIn”)
  • Michael Klos / Gelijn Molier (Encyclopedie)
    Digital//Jurisprudence
14:40-15:10 Pauze met koffie / Bezoek posterruimte

Posterpresentaties Meijers PhD Winnaars 2022/2023 & Startersbeurspromovendi & Stafafdeling Onderzoek.

Vervolg parallelle sessies (2/2)

Frontiers and boundaries

• Misha Plagis / Daniel Peat (Grotius Centre)
    Compliance and Behavioural Approaches to International Law (COLAB): New Methods for Exploring the Boundaries and Frontiers of International Law
  • Wrap-up en Q&A onder leiding van de moderator van de sessie: Anna Marhold
  Society and justice
  • Ieke de Vries / Babette van Hazebroek & Fallon Cooper (Criminologie)
    Examining victimisation experiences, victimisation pathways, and victim treatment among young people who are involved in organised crime in The Netherlands.
  • Wrap-up en Q&A onder leiding van de moderator van de sessie: Katrien Klep
  Bits and bytes
  • Wrap-up en Q&A onder leiding van de moderator van de sessie: Tycho de Graaf
15:50-16:00 Wisselen van zaal