Universiteit Leiden

nl en

Lezing

Lunchlezing Leiden Teacher’s Academy: Learning 2.0

Datum
maandag 30 oktober 2017
Tijd
Bezoekadres
Oude Sterrewacht
Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden
Zaal
C102

Hoe kunnen we ons onderwijs zo inrichten dat studenten van meet af aan zelf verantwoordelijkheid nemen om de attitude, kennis en vaardigheden die zij verwerven in hun opleiding te expliciteren?

Prof. Jan Sleutels, filosoof, is sinds september 2017 fellow van de Leiden Teachers’ Academy (LTA) in het kader waarvan hij zijn project Learning 2.0 uitvoert. Nieuwere generaties studenten gaan op een heel andere manier om met informatie dan hun oudere docenten, waardoor het voor studenten steeds moeilijker wordt om te begrijpen wat de maatschappelijke waarde is van de ‘ouderwetse’ academische attitude, kennis en vaardigheden die zij moeten leren. Om aan dit probleem het hoofd te bieden laat Learning 2.0 zich inspireren door Scientists 2.0: anders dan hun voorgangers nemen nieuwe generaties wetenschappers steeds meer zelf verantwoordelijkheid  voor het expliciteren van het belang van hun onderzoek, o.a. door hun onderzoek via nieuwe media rechtstreeks uit te leggen aan een breder publiek.

Aan de hand van praktische voorbeelden uit zijn eigen onderwijspraktijk gaat Jan Sleutels graag in gesprek met u hoe dit project verder te brengen.

De Lunchlezing is een initiatief van de Leiden Teachers' Academy (LTA) en bedoeld voor docenten die hun onderwijs willen verbeteren. Voor broodjes wordt gezorgd. Inschrijven is nodig in verband met de catering en kan tot en met 26 oktober as. U kunt zich aanmelden via azsecretariaat@bb.leidenuniv.nl.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.