Universiteit Leiden

nl en

Lezing

LTA Lunchlezing: The science of teaching science

Datum
maandag 20 mei 2019
Tijd
Bezoekadres
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Faculty club, Grachtenkamer

Deze lezing zal in het Nederlands worden gegeven
In een klassiek curriculum moeten studenten eerst kennis verwerven voordat zij zelf onderzoek gaan doen en daarmee bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe kennis. Vaak is er dan ook pas in de Masterfase ruimte om studenten zelf aan de slag te laten gaan met authentiek onderzoek. Dat is jammer omdat we weten dat activerend onderwijs bijdraagt aan meer motivatie en betere leeruitkomsten. De verwevenheid van onderzoek en onderwijs vorm geven door studenten al vroeg in de bachelor zelf onderzoek laten doen past dan ook bij uitstek bij de onderwijsvisie van onze universiteit. Maar kan dat ook met 300 eerstejaars studenten die eigenlijk gewoon dokter willen worden? En kan dat ook met studenten uit je eigen opleiding?

In de LTA lunchlezing laat Friedo Dekker, hoogleraar bij Geneeskunde, zien hoe hij dat in zijn onderwijs in praktijk brengt.

Inschrijven

De Lunchlezing is een initiatief van de Leiden Teachers' Academy (LTA) en bedoeld voor docenten die hun onderwijs willen verbeteren. Voor broodjes wordt gezorgd. Inschrijven is nodig in verband met de catering en kan tot en met 15 mei as.

Schrijf u in

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie