Universiteit Leiden

nl en

Lezing | LDE Innovation Room

CLASH - Developing a Culture of Learning Analytics

Datum
vrijdag 20 maart 2020
Tijd
Bezoekadres
TU Delft Teaching Lab (gebouw 32A)
Landbergstraat 15
Delft

Learning Analytics (LA) is een van de snelst groeiende velden van het afgelopen decennium. Het traceren en bijhouden van menselijke activiteiten in online systemen heeft geleid tot een overvloed aan monitoringsdashboards, modellen voor vroege detectie van uitval van studenten, feedback- en aanbevelingssystemen en andere toepassingen ter ondersteuning van studenten, docenten en organisaties bij de ontwikkeling, implementatie en werking van educatieve processen.

LA in authentic contexts is more than a technical challenge, but rather a web of cognitive, social, organisational and political challenges (Buckingham Shum, Ferguson & Martinez-Maldonado, 2019). Organisaties hebben hun eigen cultuur van levende onderwijsprocessen en daarom moeten ondersteunende processen hierop worden aangepast. Docenten hebben hun eigen interpretaties van studentenprestaties en gebruiken verschillende indicatoren voor studentfeedback en coaching. Studenten en docenten leven hun eigen cultuur, die ook nauw verbonden is met de visie op leiderschap en leren binnen de organisatie waar zij deel van uit maken.

Op Culture of Learning Analytics (CLAsh) delen een aantal grote namen uit het Learning Analytics veld hun expertise. Ook is er tijd voor het bespreken van uitdagingen en het delen van kennis, waardoor je na afloop met nieuwe energie verder aan de slag kunt met Learning Analytics binnen je eigen organisatie. 

Programma (onder voorbehoud):

12:00 Lunch en registratie

13:00 Welkom door prof. dr. Marcus Specht (directeur Centre for Education and Learning)

13.15 Keynote: Analytics for Lifelong Learning Competencies: Aligning Pedagogy, Human-Centred Design & University Strategy door Simon Buckingham Shum, Professor of Learning Informatics & Director, Connected Intelligence Centre (CIC) University of Technology Sydney

14:00 Pitches World Café tafels
Het World Café-format is een eenvoudige, effectieve en flexibele manier om een gesprek te starten met grote groepen. Deelnemers aan het event kunnen aanschuiven bij 6 verschillende tafels die worden gehost door een voorzitter. De voorzitters hebben allen hun eigen expertise op het gebied van Learning Analytics en zullen meer hierover vertellen. Tijdens de pitch hoor je van iedere host welk onderwerp zij zullen bespreken en kun je besluiten waar je aan wilt haken. Het is mogelijk om tijdens de rondes van tafel te wisselen.


14:15 Start Round: State of the Art in LA World Café
Tafelvoorzitters:

  • Alyssa Wise - Associate Professor of Learning Sciences and Educational Technology in the Steinhardt School of Culture, education and Human development, Director of LEARN, NYU's university wide Learning Analytics Research Network.
  • Dominique Campman - Project Manager Learning Analytics at the Erasmus University Rotterdam where he prepares the universities for the next steps with LA.
  • Willem van Valkenburg - Executive Director TU Delft Extension School.
  • tba

15:00-15:15 Coffee Break

15:15-16:00 Round Challenges in LA World Café
Tijdens deze bespreken we aan elke tafel een andere LA-uitdaging op basis van de input die deelnemers hebben gegeven bij hun inschrijving.

16:00 Pitches World Café Results and Discussion
Na de laatste World Café ronde, deelt iedere tafel kort de belangrijkste besproken punten aan de groep.

16:30 Fishbowl Panel
Het Fishbowl-panel geeft het publiek de mogelijkheid om aan te schuiven bij het panel om een vraag te beantwoorden en deel te nemen aan de discussie. De overige stoelen worden gevuld door: Simon Buckingham Shum, Alyssa Wise, Dominique Campman, Willem van Valkenburg
Moderator: Marcus Specht

17:00 Drinks and Networking
 

Meer informatie en aanmelden

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.