Universiteit Leiden

nl en

Cursus | Webinar

Inclusive (online) teaching practice and COVID-19

Datum
vrijdag 17 april 2020
Tijd
Bezoekadres
Online

Inclusive (online) teaching practice and COVID-19

Voor: docenten, onderwijsondersteuners, beleidmedewerkers

Host: Dr. Aya Ezawa (Diversity Officer / Universitair docent Modern Japan Studies)

Goed onderwijs stelt alle studenten in staat om geïnspireerd te raken, zich te engageren en zich te ontwikkelen. De beperkingen die worden opgelegd door COVID-19 vormen nieuwe uitdagingen voor ons onderwijs: een virtuele klas via een online platform heeft een andere dynamiek omdat studenten soms letterlijk onzichtbaar zijn, online tools zijn niet noodzakelijkerwijs toegankelijk voor studenten met een beperking en studenten worden geconfronteerd met tal van andere problemen buiten het klaslokaal. Hoe kan je ervoor  zorgen dat onderwijs op afstand inclusief is? En wat betekent het om les te geven onder de voorwaarden die worden opgelegd door COVID-19 maatregelen? Dit webinar richt zich op diversiteit en inclusie in de context van onderwijs op afstand. Naast het introduceren van diversiteit en inclusie in de context van onderwijs en didactiek, biedt het een interactief forum om te bespreken hoe online onderwijs en inclusie in tijden van Corona kan worden benaderd.

Registratie is niet nodig, meld je gewoon aan via: https://smart.newrow.com/#/room/wvb-710 

Voor aanvullende vragen kun je contact opnemen via het Helpdesk Portal.

Onderwijsondersteunende Webinars

Het Centre for Innovation en het ICLON organiseren webinars ter ondersteuning van online onderwijs. Webinars worden om 13:00 uur gepland en bieden informatie en beantwoorden vragen over technische en didactische behoeften voor online onderwijs. Ze staan open voor alle docenten en medewerkers van de Universiteit Leiden. Dit webinar wordt in het Engels gehouden.  

Webinars zullen worden opgenomen om het personeel van de Universiteit Leiden te trainen in het kader van onderwijs op afstand. Als u niet wil worden opgenomen, zet dan uw camera a.u.b. niet aan tijdens de webinar. Na het webinar wordt de opname geplaatst in het Video Portal. De opname zal beschikbaar zijn tot 31 maart 2022. Deze opnames kunnen indien nodig gebruikt worden voor verdere scholing.

Richtlijnen

Let op de volgende richtlijnen, zodat iedereen een positieve webinar-ervaring heeft:

  • We starten stipt om 13.00 uur, geen “Leids kwartiertje”. Te laat betekent dat je de introductie misloopt en het verhaal moeilijker te volgen is.
  • Maak 5 minuten voor de starttijd verbinding, zodat je de audio en webcam kunt testen. Controleer ook je browser: Kaltura Live Room werkt het beste in Chrome.
  • Controleer je achtergrond in verband met je privacy. Zorg ervoor dat er niets zichtbaar is via de webcam dat je niet wilt laten zien.
  • Zijn er andere mensen thuis? Laat ze weten dat je in gesprek bent en dat je niet gestoord wilt worden.
  • Vergeet niet dat het webinar zich zal richten op didactiek om docenten te ondersteunen. Andere vragen die niet worden beantwoord kun je stellen aan de ISSC-helpdesk.

Heb je problemen met audio of video?

  • Log uit en log opnieuw in.
  • Overweeg om een ander apparaat te gebruiken (als je aan het telefoneren bent, schakel over naar een computer of omgekeerd).
  • Controleer je internetverbinding.
  • Controleer je browser. Kaltura Live Room werkt het beste in Chrome.
  • Neem contact op met de ISSC-helpdesk als het probleem zich blijft voordoen.
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.