Online lezing: consent in research

vrijdag 28 januari 2022
Online

28 januari is het de Europese dag van de privacy. Sinds de inwerkingtreding van de AVG is er een groeiende aandacht voor privacy. Ook jij als werknemer zal er bij de Universiteit Leiden geregeld mee in aanraking zijn gekomen. Bij het vragen van toestemming voor het verwerken van specifieke persoonsgegevens van studenten bijvoorbeeld. Vroeg of laat krijgt iedereen een keer met privacyvraagstukken te maken. Daarom organiseert het Bestuursbureau op vrijdag 28 januari een online lezing over privacy, consent en wat dat voor de Universiteit Leiden en haar medewerkers betekent.

Tussen 16:00 en 17:00 kun je onder het genot van een drankje thuis luisteren naar een presentatie van de Functionaris voor gegevensbescherming onder de titel “Everything you always wanted to know about informed consent in research but forgot to ask” en het uur afsluiten met een korte quiz! Deelname is vrij toegankelijk voor alle medewerkers.