Alumni-activiteit

Dies voor alumni 2022

donderdag 10 februari 2022
Online

Gezond ouder worden, de mythe van neutraliteit in de wetenschap, en pessimisme en hoop rondom klimaatverandering. Leidse hoogleraren en docenten geven u met veel enthousiasme een kijkje in de wetenschappelijke keuken op de dies voor alumni 2022, georganiseerd door het Leids Universiteits Fonds (LUF). Donderdag 10 februari 2022 is alumnus Stefan Wijers uw gastheer bij de viering van de 447ste dies natalis van de Universiteit Leiden.

U kiest deze avond zelf in wiens collegezaal u plaatsneemt. Prof.dr. Remco Breuker laat u voorbij de stereotypen over Zuid-Korea kijken en dr. Rachel Plak, expert op het gebied van autisme bij kinderen, neemt u mee in haar werk, mythen rondom autisme en de gevolgen van de lockdown. Toch ook even bij een andere hoogleraar aanschuiven? Dan wisselt u simpelweg van online collegezaal. Op www.LUF.nl/dies2022 vindt u de andere sprekers die op de dies voor alumni graag hun kennis en expertise met u delen. Uiteraard is er ruimte voor vragen!

De wereld rond

In de pauze, tijdens én na afloop van de colleges, kunt u meedoen aan de netwerkcarrousel (optioneel). Hier wordt u telkens aan willekeurige andere gasten – van over de hele wereld – gekoppeld voor gezellige korte gesprekjes van een paar minuten. Wie weet treft u wel een oud-studiegenoot die u uit het oog bent verloren?

Aanmelden

U woont de digitale dies voor alumni kosteloos bij. Een eventuele vrijwillige bijdrage aan de Leidse wetenschap wordt zeer op prijs gesteld. Bent u benieuwd naar de sprekers? Kijk dan op deze pagina. U kunt zich ook direct aanmelden via het online aanmeldformulier. Met vragen kunt u altijd bij het LUF terecht via dies@LUF.leidenuniv.nl of 071 513 05 03.

Voor wie?

Alumni, donateurs van het LUF, medewerkers van de Universiteit Leiden, LUF-studentleden en introducees zijn van harte welkom.

Naar het programma