Publiek Leiderschap Café

Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Holland Management Review

In de aankomende speciale thema editie van de Holland Management Review (HMR) staat publiek leiderschap in de brede zin van het woord centraal. Want waar publiek iedereen aangaat en leiderschap een proces is waar we allemaal aan bijdragen, kunnen we publiek leiderschap op allerlei plekken herkennen én ontwikkelen.

De aankomende editie van HMR bevat bijdragen van onder andere Jet Bussemaker over adaptief besturen, Arjen Boin over strategisch crisisleiderschap en een interview met Liesbeth Huyzer (plaatsvervangend korpschef bij de Politie). Daarnaast is er ook een boekenrubriek met bijdragen van Moniek Akerboom (Universiteit Leiden), Sandra Kompier (Politie), Arend-Jan Eshuis (Ministerie van Justitie en Veiligheid), Eduard Schmidt (Universiteit Leiden) en Gerard Bouwmeester (Veiligheidsregio Haaglanden).

Publiek Leiderschap Café

Naar aanleiding van deze speciale editie van HMR organiseert het LLC op donderdag 31 maart het Publiek Leiderschap Café. Deze bijeenkomst vindt plaats op de campus in Den Haag in zaal 259.

• 16:00-16:10 Inloop
  • 16:10-16:30 Inleiding inzichten uit de HMR-editie over publiek leiderschap door Ben Kuipers (director van het LLC en tevens hoofdredacteur van HMR)
  • 16:30-17:15 Interactief panelgesprek met Moniek Akerboom (Universiteit Leiden), Arend-Jan Eshuis (Ministerie van Justitie en Veiligheid), Arjen Boin (Universiteit Leiden) en Leonard Millenaar (HMR) als panelleider over recente inzichten uit de literatuur en praktijk over publiek leiderschap
  • 17:15-17:30 Napraten en borrel