Lezing

De invloed van jouw DNA op je medicatie

maandag 25 april 2022
Bezoekadres
BplusC Bibliotheek (Koolzaal)
Nieuwstraat 4
Leiden

Altijd al willen weten wat de invloed van jouw DNA is op de werking van medicijnen? Ga in gesprek met onderzoekers van het LUMC en ontdek alles over de wondere wereld van farmacogenetica.

Heb je altijd al willen weten wat de invloed van jouw DNA op de werking van medicijnen is? Misschien heb je wel meegedaan aan de PREPARE studie en wil je weten wat daar uit is gekomen? De antwoorden hoor je tijdens de presentaties op maandag 25 april!

In de presentaties worden de volgende onderwerpen besproken onder leiding van Dr. Jesse Swen, ziekenhuisapotheker en hoofd farmacogenetica laboratorium LUMC:

1. Wat is DNA en farmacogenetica? (Door Dr. Maaike van der Lee, apotheker-onderzoeker)
  2. Wat doet uw arts of apotheker met uw DNA uitslagen? (Door Anne Marie Buunk, apotheker van Katwijkse Apotheek)
  3. Voorbeelden van DNA testen en het effect op medicatie en resultaten van de PREPARE studie die is uitgevoerd in Leiden en omgeving. (door Lisanne Manson, apotheker-onderzoeker)

Na de presentaties kun je napraten met de apothekers en met de onderzoekers van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) die onderzoek doen naar farmacogenetica.

19.00 – 19.30 uur: inloop met koffie en thee
19.30 – 20.30 uur: presentaties
20.30 – 21.00 uur: napraten met onderzoekers en apothekers

Entree: Gratis.

Deze activiteit is Nederlandstalig.