LTA lunchlezing Tsolin Nalbantian

Rapenburg 73
Leiden

Wikipedia in the Classroom?! What We Miss by Viewing Wikipedia with Suspicion

Als ik vertel dat studenten in mijn Comenius Teaching Fellow project schrijven voor Wikipedia, krijg ik vaak gemengde reacties: “Is dat wel echt wetenschappelijk? Wikipedia is juist een ideaal medium om studenten te betrekken bij onderwijs en onderzoek en hen onderzoeksvaardigheden, schrijfvaardigheden en digitale vaardigheden aan te leren. Beter nog, ze leren hun onderzoek te vertalen voor een breed publiek en het relevant te maken. Mijn Comeniusproject beoogt de opleiding van bachelor- en masterstudenten Midden-Oostenstudies beter met de samenleving te verbinden en het onderwijs dynamischer te maken.

In mijn lunchlezing vertel ik hoe open acces platforms als Wikipedia het onderwijs en de relatie tussen onderwijs en samenleving kan versterken en hoe ik dat in mijn opleiding heb uitgevoerd. Dit is mogelijk voor alle studenten, ongeacht de discipline of de opleiding.

Aanmelden

De Lunchlezingen zijn een initiatief van de Leiden Teachers' Academy (LTA) en bedoeld voor docenten die hun onderwijs willen verbeteren. Voor (vegetarische) broodjes wordt gezorgd. Inschrijven is nodig in verband met de catering en kan tot en met 9 april. U kunt zich aanmelden via azsecretariaat@bb.leidenuniv.nl.

Volg je de lezing liever online? Dat is mogelijk.

Click here to join the meeting

Deze lunchlezing is Engelstalig.