Alumni-activiteit

Online Coach Café voor Leiden Law alumni

woensdag 4 mei 2022
Online

Ben je aan het (her)oriënteren? Of ben je gewoon nieuwsgierig naar wat er nog meer mogelijk is met je rechten diploma? Of wellicht twijfel je of je verder wilt in je huidige loopbaan en wil je elders kijken.

We hebben een aantal mede-alumni bereid gevonden hun, vaak zeer uitgebreide en uiteenlopende, ervaringen met je te delen en je een inzicht te geven in hun huidige banen.

Er is beperkt plaats, dus meld je snel hier aan.

•    Martijn van Klaveren heeft na zijn studie civiel recht in Leiden verschillende functies  bekleed. Na zijn werkzaamheden in de advocatuur heeft hij de overstap gemaakt naar de mediawereld en heeft hij onder andere gewerkt als eindredacteur, hoofd juridische zaken en hoofd communicatie. Sinds 2020 werkt hij als Director Communications and Stakeholder Engagement bij Novamedia.

•    Wouter Schmit Jongbloed studeerde in 2007 af in de master encyclopedie en filosofie van het recht aan de Universiteit Leiden. Later heeft hij zijn doctoraat behaald aan Columbia University. Sindsdien heeft hij verschillende functies vervuld en is nu werkzaam als het hoofd van de afdeling Political Risk Analysis bij Exante Data in New York.

•    Pauline Breitbarth is in 1995 in de advocatuur begonnen en via de financiële wereld nu terechtgekomen in de energiebranche als Sr Legal Counsel voor Total in Brussel.

• Sanne Overbosch is begonnen als advocaat bij Allen & Overy en is na vijf jaar overgestapt naar Shell. Bij Shell heeft zij verschillende functies bekleed, waaronder ‘Head of Legal Qatar Shell’. Op dit moment is ze hoofd van de juridische afdeling Shell Nederland en tevens Associate General Counsel Technology & Digital.