Boerhaave lezing - 'Inequalities in Maternal and Child Health'

Zaal
Burumazaal

Boerhaave lezing - 'Inequalities in Maternal and Child Health'

Professor Marian Knight is hoogleraar aan de Universiteit van Oxford en ereconsulent op het gebied van volksgezondheid in Engeland.

Haar leerstoel Maternal and Child Population health is verbonden aan de Nuffield Department of Population Health. Knight leidt het MBRRACE-UK onderzoek naar maternale en neonatale morbiditeit en mortaliteit. In haar werk richt ze zich op het gebruik van nationale observationele studies en routine registraties. Dit met als doel om klinische vragen te adresseren over de gezondheid van moeder en kind.

De LUF-Boerhaaveleerstoel maakt gasthoogleraarschappen mogelijk voor gezaghebbende geleerden, die een bepaald gebied van onderzoek en onderwijs binnen het LUMC kunnen stimuleren. De leerstoel wordt gefinancierd door het Leids Universiteits Fonds (LUF).

Over de lezing en aanmelding:

• Wanneer: Donderdag 16 juni 2022 om 16:00 (15:45u inloop)
  • Voor wie? Ben jij verloskundige, gynaecoloog, kinder- of jeugdarts of werk je als beleidsmaker, onderzoeker, of student op gebied van maternale en kind gezondheid?

Komt dan naar deze lezing!

• Locatie:  Burumazaal, Gebouw 03 van het LUMC

Meld je hier aan: https://forms.lumc.nl/lumc2/Boerhaavelezing_160622