Congres/symposium | Lancering Healthy Society Center

2333 AK Leiden
Zaal
Centrale Hal

Wat is een gezonde samenleving en hoe dragen de 5 instituten van de Faculteit der Sociale Wetenschappen hieraan bij?

Wil je weten wat je collega’s doen op het gebied van een gezonde samenleving en hoe je met elkaar kunt samenwerken? Kom dan naar het Engelstalige Healthy Society Event op donderdag 9 juni 2022.

Achtergrond

Binnen de Leidse Faculteit der Sociale Wetenschappen is het thema Healthy Society één van de facultaire speerpunten. Het thema richt zich op de ontwikkeling, evaluatie en implementatie van brede maatschappelijke oplossingen om gezondheid en welzijn te optimaliseren en gezondheidsverschillen te verkleinen. Recente ontwikkelingen, zoals de geplande start van het Healthy Society Center met de gemeente Leiden en de samenwerking met de Campus Den Haag, de TU Delft en Erasmus Universiteit rondom dit thema, vormen de aanleiding om onderzoekers, docenten, beleidsmakers en samenwerkingspartners bij elkaar te brengen tijdens dit Healthy Society Event.

Om al die expertise maatschappelijk te laten renderen werkt de Faculteit samen met maatschappelijke partners, zoals de gemeente Leiden. Onlangs hebben de Faculteit en de gemeente Leiden de handen ineengeslagen voor de oprichting van een Leids Healthy Society Center. Het Center zal het dynamische middelpunt vormen voor alle initiatieven op het thema Healthy Society door burgers, onderzoekers, docenten, beleidsmakers en alle andere stakeholders te verbinden. Dit vormt de aanleiding voor de FSW Healthy Society Taskforce om om ons bij elkaar te brengen tijdens dit Healthy Society Event.

Doel

Het doel van deze bijeenkomst is elkaar leren kennen en inspireren, en vervolgens het versterken van de onderlinge samenwerkingen op het thema Healthy Society tussen de verschillende instituten binnen de Faculteit der Sociale Wetenschappen. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om kennis te maken met onderzoekers, docenten en maatschappelijke partners vanuit de gemeente Leiden en andere faculteiten van de Universiteit Leiden, de TU Delft en Erasmus Universiteit.

En ook als je (nog) niets doet op dit thema, maar wel geïnteresseerd bent, ben je natuurlijk meer dan welkom.