Workshopreeks

StadsBauHaus
Langegracht 72
Leiden

In het jaar dat Leiden European City of Science is, brengen Daan Roosegaarde en UNESCO de sterren terug naar Leiden met Seeing Stars. Op 25 september 2022 gaan er in de wijde omgeving van de Leidse Oude Sterrewacht een uur lang alle lichten uit.

Doe je mee?

Het Citizen Science Lab van Universiteit Leiden is een van de partners van de European City of Science, en via ons kanaal voor wetenschappelijke vragen – Postbus 71 – zijn wij nu al vragen aan het verzamelen van Leidenaren die vertaalt kunnen worden in nieuwe Citizen Science initiatieven. Wij werken graag samen met collega onderzoekers en studenten om deze vragen te koppelen aan bestaand onderzoek trajecten, opleidingen, en expertise binnen de kennis instellingen en de stad.

Het Citizen Science Lab organiseert een reeks “pick-a-day” workshops in onze StadsBauHaus HQ om deze initiatieven samen tot stand te brengen. Het doel van deze workshops is het co-creëren van een Seeing Stars Leiden citizen science programma om de inwoners van Leiden te betrekken bij het onderzoeken van een of meer vragen samen met collega's van de universiteit en onze Leidse Kennisstad partners.

Elke workshops begint met een korte introductie van het Seeing Stars Leiden evenement. Hier kunnen onder andere vragen over sterrenkunde of de effecten van lichtvervuiling gesteld worden.

Op welke dagen kan je meedoen?

Dinsdag 21 juni
Woensdag 22 juni