Kunst en cultuur | Tour

Muurformule Tours

maandag 11 juli 2022
Pieterskerkplein

Ga op ontdekkingstocht langs de Leidse Muurformules!

Naast de beroemde muurgedichten vind je in Leiden een aantal zogenaamde muurformules. Dit zijn wetenschappelijke formules die zijn bedacht door iemand die verbonden was aan de universiteit van Leiden. Elk van deze formules heeft grote invloed gehad op de wetenschap in de hele wereld. En dus ook op wat leerlingen en studenten leren op school en op de universiteit.

De muurformules laten deze wetenschapsgeschiedenis zien aan de (toevallige) voorbijganger. Op de muren vind je niet alleen een formule, maar ook een beeld en een zin die de ontdekking beschrijven. Op 11 juli kun je een gratis rondleiding krijgen langs de Leidse muurformules. Tijdens de rondleiding van een uur vertelt een gids over de ontdekkingen en de mensen erachter.

De rondleidingen zijn in het Nederlands of Engels. Ze starten op het Pieterskerkplein op de volgende momenten:

• 10:00 (Nederlands)
  • 11:00 (Engels)
  • 12:00 (Nederlands)
  • 13:00 (Engels)

Aanmelden

Er zijn maar beperkte plaasten beschikbaar dus we willen je vragen je aan te melden via het volgende formulier.

Aanmeldformulier

Verzamelpunt

Het verzamelpunt voor de tours is op het plein voor de Pieterskerk.