Congres/symposium

Fokker Terminal
Binckhorstlaan 249
2516 BB Den Haag

Connecting people, culture, society and science

Op 16 juni 2022 vindt in Den Haag Synergy plaats, het congres van NWO voor alle Sociale en Geesteswetenschappers. Synergy is hét congres om te netwerken, om gelijkgestemden te ontmoeten of juist andersdenkenden.

Building trust, building impact

Tijdens Synergy staan twee grote thema’s centraal die op dit moment veel aandacht krijgen: Building Impact en Building Trust. We gaan dieper in op het vertrouwen in de wetenschap en instituties en hoe je impact kunt maken met wetenschappelijk onderzoek. Twee boegbeelden lichten hun blik op deze thema’s nader toe: dr. Bernice Bovenkerk, filosofe aan de WUR en Prof. dr. Tom van der Meer, hoogleraar politicologie aan de UvA. Aan het einde van de middag wordt de Synergy Award uitgereikt; een publieksprijs voor jonge PHD’ers met veelbelovend onderzoek.

De ‘wil van het volk’ en supranationale beleidskeuzes in de EU

Tijdens dit congres wordt ook een sessie verzorgd door drie onderzoekers van het Instituut Politieke Wetenschap (Universiteit Leiden):

Zij vertegenwoordigen EUINACTION—een multidisciplinair onderzoeksproject dat zich richt op het facilitairen van responsief, effectief beleid in de EU. Gedrieën zullen zij nieuwe inzichten presenteren over hoe publieke oproepen tot actie worden vertaald naar specifiek Europees beleid op verschillende terreinen. In hun sessie zullen Ershova, Yordanova en Khokhlova een eenvoudig, aansprekend beeld schetsen van hoe de ‘wil van het volk’ richting geeft aan belangrijke supranationale beleidskeuzes in de EU.

Meer informatie, aanmelden

Synergy ’22