Congres/symposium | Onderwijsfestival 2022

PLNT
Langegracht 70
2312 NV Leiden

Covid-19 heeft de afgelopen twee jaar een enorme impact gehad op het lesgeven en leren aan universiteiten. Gedwongen door de omstandigheden hebben we ons aangepast aan een digitale toekomst op een manier die anders jaren zou hebben gekost om te verwezenlijken. Wat we tijdens de pandemie hebben geleerd, zal waarschijnlijk leiden tot een 'nieuw normaal', waarin instrumenten en inzichten uit onze online-ervaring worden geïntegreerd met vertrouwde vormen van onderwijs in het echte leven. Om te bespreken hoe dat nieuwe normaal eruit zal zien, organiseert de Leiden Teachers Academy haar jaarlijkse Onderwijsfestival.

Lezingen, workshops en presentaties

Het festival bestaat uit een keynote lezing, twee rondes met parallelle workshops, informatiestands, posterpresentaties en veel mogelijkheden om informeel in contact te komen met uw collega's.

In de eerste ronde workshops delen collega's hun ervaringen (zowel positief als negatief) met online en hybride onderwijs in verschillende soorten settings (grote en kleine colleges, werkgroepen, tutoring, scriptiebegeleiding). Workshops in ronde 2 richten zich op de digitale tools die we tijdens de pandemie hebben leren gebruiken. Welke daarvan kunnen zinvol worden geïntegreerd in het onderwijs, en hoe kan dat het beste gebeuren? De workshops bestaan uit hands-on-demonstraties en (groeps)discussies.

Gedurende de hele middag staan er informatiestands voor het Erasmus+-programma, Comenius beurzen en de Senior Teaching Qualification (SKO).

Meer informatie en aanmelden