Training voor docenten: Inclusief Lesgeven

2311 ES Leiden
Zaal
C0.09

Vanuit de Faculteit der Rechtsgeleerdheid wordt een extra training voor docenten aangeboden, gefocust op Inclusief Onderwijs: ’Inclusive Classroom: Difficult Conversations & Situations’’.

We merken dat de klassen steeds meer divers worden en daarom zal er meer support, kennis en handvatten aangereikt worden aan docenten omtrent inclusief lesgeven. Nu bestaat er binnen de BKO een module Inclusief Lesgeven, maar omdat lang niet iedere docent deze (recentelijk) heeft gevolgd en omdat dit onderwerp veel aandacht, tijd en herhaling vraagt, wordt er een extra training aangeboden voor docenten binnen de FdR.

Deze training is ontwikkeld door docenten voor docenten. De training wordt gegeven door twee docenten Aayushi Shah en Rebecca Dawson die veel ervaring hebben met diverse klassen en inclusief lesgeven. Zij zullen tijdens de training veel praktijkvoorbeelden aanhalen en leggen de focus op het delen van concrete tips en handvatten voor het begeleiden van lastige gesprekken en oncomfortabele situaties in een meer diverse klas.

De training wordt gegeven in het Engels. Er is plek voor maximaal 30 docenten.

Deze training is additioneel. Het is geen officieel onderdeel van de BKO en geldt niet voor het behalen van je BKO-certificaten. Het is bedoeld voor docenten die interesse hebben in dit onderwerp en zich hier graag meer in willen verdiepen en up-to-date willen blijven over de laatste ontwikkelingen en tools binnen Inclusief Lesgeven.