Congres/symposium | ESOF-congres

woensdag 13 juli 2022 - zaterdag 16 juli 2022
Bezoekadres
Diverse locaties in Leiden

Wetenschap is waanzinnig. Wetenschap inspireert, verbindt en verbetert.

In een wereld die volop in beweging is, verandert de wetenschap mee. Wat betekent dit voor jouw rol als wetenschapper? Wat kun jij bijdragen aan die verandering? Ben je nieuwsgierig naar wat de wetenschap de samenleving te bieden heeft? Kom dan naar de grootste algemene wetenschapsconferentie van Europa.

Van 13 t/m 16 juli 2022 vindt in Leiden én online het EuroScience Open Forum (ESOF) plaats. Tijdens de volledig vernieuwde, 10e editie van dit prestigieuze wetenschapscongres kun je de wereld van nu bekijken door een interdisciplinaire bril.

Waar gaat ESOF dit jaar over?

Het overkoepelende thema van ESOF2022 is: Crossing Borders, Engaged Science, Resilient Societies. Met meer dan 120 sessies en meer dan 500 sprekers afkomstig uit 60 landen belooft dit een hoogst interessante editie te worden. ESOF2022 zet zeven thematische lijnen in de schijnwerpers: Sustainable Environment, Cultural Identities and Transformation, Space for Science, Healthy Societies, Freedom and Responsibility of Science, Science and Business en Sustainable Academic Careers. Voor allereerste keer is er een regionale hub – de Poolse stad Katowice – én een wereldprogramma aan ESOF toegevoegd.

Voor wie?

ESOF2022 is er voor alle academici, studenten, beleidsmakers, kunstenaars en andere nieuwsgierige geesten die geen genoegen nemen met de beperkingen van hun eigen vakgebied, die interdisciplinaire samenwerking nastreven, die bereid zijn wetenschappelijke avonturen aan te gaan en die benieuwd zijn naar de wereld van morgen.

ESOF2022 is dé plek om oude en nieuwe collega’s te ontmoeten en te debatteren over de toekomst van de wetenschap. ESOF2022 is bovendien hybride met een fantastisch nieuw platform, zodat iedereen overal kan meedoen.

Grijp deze unieke kans en bezoek ESOF2022 in Leiden. Laat je stem horen in het epicentrum van de baanbrekende wetenschap!

Bekijk het volledige programma.

Meld je nu aan