Alumni-activiteit

2311 SL Leiden
Alumnifestival 2019

Leiden Alumnifestival 2022

Update: Vanaf woensdag 14 september is de inschrijving gesloten in verband met het grote aantal aanmeldingen en de beperkte capaciteit van de locaties. De Universiteit Leiden is blij met zoveel enthousiaste en betrokken alumni die de 17e september Leiden en de universiteit weer bezoeken.  Het belooft een prachtige middag én nacht te worden!

Kom op zaterdag 17 september 2022 terug naar Leiden en beleef een onvergetelijke middag en avond! De Universiteit Leiden opent na het grote succes van vorige jaren én de lockdowns wederom de deuren voor al haar oud-studenten.

Programma (inclusief Oobah Butler!)

Vanaf 16.00 uur zijn alle alumni welkom in de Leidse Faculty Club aan het Rapenburg. Praat bij met oude bekenden, leg nieuwe contacten tijdens de borrel, luister tussendoor naar de korte (Nederlands- en Engelstalige) previews van de Nacht van Ontdekkingen (waaronder Oobah Butler!) en geniet van de hapjes en drankjes die worden uitgedeeld. Om 19.00 uur ontvangt u van ons een passe-partout voor de Nacht van Ontdekkingen.

Nacht van Ontdekkingen

Want na het festival kunt u met dit toegangsbewijs gratis de Nacht van Ontdekkingen in: ga mee op excursie, volg een debat, luister naar lezingen, geniet van de muziek en de vele acts van tientallen wetenschappers die samen met theatermakers, kunstenaars en muzikanten u een enerverende avond bieden. De Nacht vindt plaats van 19.00 tot 00.00 uur in en om het Academiegebouw, de Hortus botanicus en de Oude Sterrewacht.

Dit event is toegankelijk voor alle oud-studenten (en introducés) van de Universiteit Leiden.

Graag ontmoeten wij u op 17 september!

Lilian Visscher
Directeur Alumnirelaties en Leids Universiteits Fonds

Programma Alumnifestival

Vanaf 16.00 uur bent u welkom in de zalen & tuin van de Leidse Faculty Club aan het Rapenburg.

Om 16.50 uur kunt u in het Academiegebouw 1 van de 2 'sneak previews' volgen: twee sprekers van de Nacht van Ontdekkingen bieden u een exclusief optrdeden aan: Oobah Butler (Engelstalig) en onze wetenschapper dr. Max van Duijn (Nederlandstalig).

Oobah Butler komt naar het Leiden Alumnifestival! Oobah Butler is een Engelse auteur, journalist en filmmaker. Misschien kent u hem van MTV’s Catfish UK? Hij is bekend geworden door het creëren van een fictief restaurant dat in 2017 de best beoordeelde locatie in Londen werd op TripAdvisor, zonder ooit een gerecht te hebben geserveerd. Ook stuurde hij lookalikes van zichzelf naar tv-optredens zonder dat de aanwezigen dit doorhadden.

Dr. Max van Duijn is universitair docent aan het Leiden Institute of Advanced Computer Science en gaat spreken over:
"Social Technologies": van kampvuur tot Insta en Netflix
Een kenmerkende eigenschap van ons, homo sapiens, is dat we leven in complexe sociale omgevingen. Al sinds miljoenen jaren stellen technologische innovaties ons in staat om vriendschappen aan te gaan en sociale netwerken te onderhouden. In vogelvlucht bespreekt Max wat kampvuren in het paleolithicum en eeuwenoude rituelen gemeen hebben met verschillende hedendaagse fenomenen, van dance festivals en online gaming tot Facebook, Instagram en Netflix.

Bent u benieuwd naar deze sneak previews alleen voor alumni? Schrijft u zich dan nu in voor het Alumnifestival!

Onder het genot van een drankje en culinaire specialiteiten in de Faculty Club kunt u bijpraten met oud-studiegenoten, vrienden, hoogleraren en mede-alumni. Of u nu alleen komt of met uw hele studie-of jaarclub: er is genoeg te doen in en om de Faculty Club!

Aansluitend aan het Alumnifestival ontvangt u van ons een Passe-Partout waarmee u gratis de Nacht van Ontdekkingen in kan: het festival boordevol kunst en wetenschap op en rond het Rapenburg. Deze avond wordt georganiseerd door diverse wetenschappelijke en culturele instanties zoals de universiteit zelf en Leidse musea.

Datum Zaterdag 17 september 2022

16.00 uur: Aanvang Leiden Alumnifestival
19.00 uur : Nacht van Ontdekkingen

Locatie Faculty Club Leiden (Rapenburg 73)

€29,50. Dit is inclusief:
- alle drankjes en hapjes tussen 16.00 en 19.00 uur in de Faculty Club
- het voorprogramma
- toegangsbewijs Nacht van Ontdekkingen t.w.v. €19,50
Restitutie vindt plaats bij annuleringen tot 1 september

Let op: vanaf woensdag 14 september is de inschrijving gesloten.

Contact Voor vragen kunt u mailen met info@alumni.leidenuniv.nl.