Lezing

Lezing door Maxim Osipov: 'What Makes a Good Story Good? Reflections from behind the Writing Desk'

• Maxim Osipov
donderdag 8 september 2022
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Telders Auditorium

De Russische schrijver en cardioloog Maxim Osipov komt een jaar lang naar Nederland om in Leiden college te geven over de Russische literatuur, zijn eigen werk en de politieke situatie in Rusland.
Na kritiek op de oorlog in Oekraïne zag hij zich gedwongen zijn vaderland te ontvluchten. In Rusland won Osipov verscheidene literaire prijzen. Zijn werk is ook in Nederland en de rest van Europa zeer positief ontvangen. Hij schreef onder meer de verhalenbundel ‘De wereld is niet stuk te krijgen’ en in september verschijnt een tweede verhalenbundel: ‘Kilometer 101’.
Aan de universiteit krijgt hij een zogenoemd gastschrijverschap. Hij start eind augustus.

Lezing

Bij de start van zijn 'gastschrijverschap' op 8 september zal Osipov een lezing houden getiteld “What Makes a Good Story Good? Reflections from behind the Writing Desk.” U bent van harte welkom om bij de lezing aanwezig te zijn, en bij de receptie na afloop in de Brasserie van de Faculty Club. De lezing vindt plaats in het Telders Auditorium van het Academiegebouw om 19.30u (deuren gaan open om 19.00u).

Aanmelden

Wilt u de lezing bijwonen? Aanmelden kan hier. Let op: het aantal plaatsen is beperkt.
Voor meer informatie : stuur een e-mail naar Dr. Otto Boele

Maxim Osipov