Congres/symposium

Rapenburg 67-73
2311GJ Leiden

Over het symposium Duurzaamheid en Ondernemingsrecht

Op 5 oktober 2022 vindt in Leiden een symposium plaats over Duurzaamheid en Ondernemingsrecht. De organisatoren van dit symposium zijn het tijdschrift Onderneming en Financiering (Boomuitgevers Den Haag) en de afdeling Ondernemingsrecht van de Universiteit Leiden (in samenwerking met het Leidse Business & Law Research Network).

Tijdens het symposium komen verschillende actuele thema’s rond duurzaamheid en ondernemingsrecht aan bod. Die thema’s zijn verslaggeving en transparantie over duurzaamheid door ondernemingen (in samenhang met hun governance), duurzaamheid en aansprakelijkheid van ondernemingen, en duurzaam ondernemen en duurzame financiering.

Het symposium vindt plaats in de middag van 14.15-17.00 uur. Het is verdeeld in drie blokken van ongeveer drie kwartier, met twee sprekers per blok. Ieder blok wordt afgesloten met een tweetal stellingen waarover de sprekers in gesprek gaan met de aanwezigen.