LRS webinar

Nationaal Groeifonds: wat moet je weten?

maandag 31 oktober 2022

Meld je aan

Aanmelden

Ben je als onderzoeker voor de derde of vierde ronde betrokken bij een Nationaal Groeifonds (NFG) aanvraag of word je als onderzoeksondersteuner (mogelijk) gevraagd om hierbij te ondersteunen? Tijdens dit webinar leer je meer over de specifieke doelen en de eigenaardigheden van het NGF programma om optimaal aan de slag te kunnen.

Voorlopig programma

• Welkom
  • Wat voor soort projecten financiert het NGF? (verwachtingen van de financier)
  • Wat betekent het om een publiek-privaat partnerschap van deze omvang deel te nemen of om het te organiseren? (verwachtingen van je partners)
  • Korte inleiding over het budget en wat te doen als partner en als coordinator?
  • Support letters en support
  • Afsluiting

Over het Nationaal Groeifonds

Het Nationaal Groeifonds is een fonds van 20 miljard euro, waarmee de Nederlandse overheid investeert in projecten die bijdragen aan een structurele en duurzame groei van de Nederlandse economie. Projecten opgezet door publiek-private consortia die een investeringsbehoefte hebben van meer dan 30 miljard euro komen in aanmerking binnen als ze vallen bepaalde thema’s.

Het NGF investeert op twee gebieden: Onderzoek, Ontwikkeling en Innovatie (R&D&I) en Kennisontwikkeling (lees Onderwijs). Meer uitleg over de thema's vind je hier. Hierbij is er zeker ook ruimte voor fundamenteel onderzoek, zolang als er maar een link is met een toepassing en aannemelijk gemaakt kan worden dat dit binnen 15 jaar gerealiseerd kan worden.

Meer evenementen

Het webinar is onderdeel van een reeks evenementen die jaarlijks worden georganiseerd door het programma Leiden Research Support (LRS). Tijdens de LRS-evenementen bouwen onderzoeksondersteuners met elkaar aan een sterk Research Support Network. Bekijk hier de kalender voor een overzicht van de aankomende evenementen. Interessant of relevant voor jou? Noteer de data alvast in je agenda. We zien je graag!

Vragen?

Vragen of opmerkingen over het webinar? Stuur ze naar lrs-event@bb.leidenuniv.nl