Kunst en cultuur

A Christmas Carol Concert

• Met S.M.G. “Sempre Crescendo” Carol Choir, Guido Marchena (dirigent) en Jan Verschuren (orgel)
donderdag 22 december 2022
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Groot Auditorium

Een feestelijke kerst in het Groot Auditorium van de Universiteit Leiden. Speciaal voor de universitaire gemeenschap zingt het koor  S.M.G. “Sempre Crescendo” kerstliederen uit de Engelse traditie, van eeuwenoud tot hedendaags, afgewisseld met stemmige orgelmuziek. Met 3 sing-along songs en glühwein na afloop. Kom genieten op 22 december in het Academiegebouw en je bent helemaal klaar voor de kerst! Toegang is gratis. Alleen voor medewerkers en studenten van de universiteit.

Met medewerking van

Dirigent: Guido Marchena

Guido Marchena is sinds 2009 dirigent van het Leidse studentenorkest en -koor Sempre Crescendo.  Daarnaast is hij jaarlijks in Leiden te zien als dirigent van 3 October Live in Concert in de Stadsgehoorzaal.

Guido voltooide zijn opleiding aan het Conservatorium van Amsterdam en staat als dirigent voor diverse orkesten, koren, ensembles en projecten; waaronder zijn eigen symfonieorkest New Holland Orchestra.

Met Piano, zang en trombone als nevenvakken heeft hij een brede opleiding en legt hij zich toe op uiteenlopende genres.

Koor: S.M.G. “Sempre Crescendo” Carol Choir

Studenten Muziekgezelschap “Sempre Crescendo” is opgericht in 1831 en behoort daarmee tot een van de oudste muziekgezelschappen van Nederland.

Het studentenorkest en -koor staan onder leiding van professionele dirigenten. Daarnaast musiceren veel van de leden zelf nog in kleinere ensembles, zoals dit Carol Choir.

Organist: Jan Verschuren

Jan Verschuren is universiteitsorganist van de Universiteit Leiden, TU Eindhoven en organist-titularis van de Hartebrugkerk in Leiden.

Naast soloconcerten geeft hij optredens met leden van het Nederlands Kamerkoor en leden van Het Koninklijk Concertgebouworkest.

Jan bespeelt regelmatig het beroemde Van Hagerbeerorgel van de Leidse Pieterskerk, o.a. in 2005 tijdens de verlening van het eredoctoraat aan Koning Beatrix.