Congres/symposium

Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311 ES Leiden

Het traject Modernisering van het Wetboek van Strafvordering gaat een nieuwe fase in. Recent is het advies van de Afdeling advisering van de Raad van State over het conceptwetsvoorstel naar de minister van Justitie & Veiligheid gezonden. De in de komende maanden te verwachten indiening van het wetsvoorstel bij de Tweede Kamer markeert vervolgens een nieuwe fase van dit omvangrijke wetgevingstraject, dat veel en vergaande implicaties zal hebben voor de strafrechtspraktijk.

Deze belangrijke stap in de richting van een nieuw Wetboek van Strafvordering geeft de afdeling Straf- en strafprocesrecht van het Instituut voor Strafrecht en Criminologie van de Universiteit Leiden aanleiding tot het organiseren van een congres. Daarin zal het nieuwe wetboek door medewerkers van de afdeling vanuit verschillende perspectieven worden belicht.