Congres/symposium

PLNT
Langegracht 70
2312NV Leiden

Vind jij het een mooie, maar pittige uitdaging om na te denken over de manier waarop jouw onderzoek bijdraagt aan een betere, slimmere, gelijkwaardigere, creatievere en mooiere wereld? Wij ook!

De Faculteit Geesteswetenschappen nodigt jou uit voor het Engaging Humanities – Exploring Impact evenement op donderdag 17 november. Samen zullen we verschillende aspecten van impact verkennen en manieren bespreken waarop geesteswetenschappers op een positieve manier bijdragen aan de wereld en de samenleving.

Tijdens dit evenement zullen we op informele wijze manieren bespreken om ons in te zetten voor de samenleving. Ook zullen we samen bespreken hoe wij als faculteit deze impact, in alle verschillende vormen, kunnen faciliteren, uitdragen en waarderen.

Thema's van de dag zijn onder andere:

• voorbeelden van manieren waarop collega's impact creëren;
  • samenwerking met de stad en haar bewoners;
  • impact en financiering;
  • to tweet or not to tweet, that’s the question;
  • IMPACT gesprekken! Communiceren met niet-experts;
  • een rondetafelgesprek met het faculteitsbestuur over hoe de faculteit je kan helpen je impact te versterken.

Programme

Time Programme
09:30 - 10:30 Presentations: Social Impact – a range of examples from our own humanities researchers
10:30 - 10:45 Break
10:45 - 11:45 Workshop: Impact and grant applications, the NOW impact model Workshop: Working together with the city – Leiden Kennisstad
12:00 - 12:45 Lunch table: How can the faculty help you strengthen your impact – Mark Rutgers
12:45 - 13:45 Session: To tweet or not to tweet? That’s the question
13:45 - 14:00 Break
13:00 - 14:00

Workshop: IMPACT conversations! Communicating with non-experts - ELROY Training (including a break)

Stories and Narratives
14:00 - 14:15 Break
14:15 - 15:15 From coffee table to consortium, financial possibilities for collaboration - SAZ-GD
15:15 - 16:15 Citizen science – Citizen Science Lab Leiden University
16:00 - 17:30 Drinks

Registratie

Schrijf je met de onderstaande knop in voor het evenement of voor losse workshops!