Kick-off Healthy Society Center

Stadhuis Gemeente Leiden
Stadhuisplein 1
2311 EJ Leiden

Kennismakelaar Susanne Roodhuyzen: "Kom ook! En praat mee over de vorming van dit nieuwe Center, waarmee de faculteit zich verbindt aan partners om Leidenaren gezonder te maken."

Het Leiden Healthy Society Center heeft tot doel expertise te bundelen om gezondheid, vitaliteit en welzijn van de inwoners van Leiden te optimaliseren en gezondheidsverschillen te verkleinen. Het Leiden Healthy Society Center richt zich op een integrale aanpak vanuit een breed wetenschappelijk perspectief. Dit doen we door een hechte en duurzame samenwerking tussen alle partijen te bevorderen.

Tijdens de kick-off hoor je meer over de visie en plannen van het Leiden Healthy Society Center, presenteren we voorbeelden van inspirerende samenwerkingsprojecten tussen beleid, onderzoek en onderwijs én horen we graag jouw wensen en ideeën ten aanzien van de verdere vormgeving van dit Healthy Society Center. We sluiten af met de ondertekening van een intentieverklaring als startpunt voor mooie samenwerkingen!

De bijeenkomst vindt plaats in het kader van Leiden European City of Science 2022.

14:30 uur Inloop met koffie en thee
15:00 uur Welkom door burgemeester Henri Lenferink
15:05 uur Kennis, beleid en maatschappij door Hester Bijl, rector magnificus Universiteit Leiden
15:10 uur Een Leids Healthy Society Center voor ons allemaal door Andrea Evers, hoogleraar gezondheidspsychologie Universiteit Leiden en Eefke de Haan, strateeg gemeente Leiden
15:20 uur In the spotlights: Flash pitches van inspirerende samenwerkingen: Kenniscentrum Psychologie en Economisch Gedrag (KCPEG); Gezonde Kansrijke Start Leiden; Leren met de Stad; Werkplaats Sociaal Domein; LUMAN (Leiden University Medical Anthropology Network); en Stevenshof Vitaal/De Box
15:45 uur Samen bouwen aan het Leiden Healthy Society Center: Panelgesprek met de pitchers en alle aanwezigen met Sandra van Dijk, wetenschappelijk coördinator Healthy Society LDE-Medical Delta
16:45 uur Kick-off Leiden Healthy Society Center door Paul Wouters, decaan Faculteit der Sociale Wetenschappen Universiteit Leiden en Fleur Spijker, wethouder Gemeente Leiden
17:00 uur Netwerkborrel

Bijeenkomst bijwonen

Je kunt je komst bevestigen door een email te sturen naar kabinet@leiden.nl onder vermelding van je naam, organisatie en functie.

Een week voorafgaand aan de bijeenkomst ontvang je een bevestigingsmail met nadere praktische informatie.