LTA lunchlezing: Stuur je even een 3-D model?

dinsdag 15 november 2022
De lezing wordt in het Engels gehouden
Restaurant Faculty Club
Rapenburg 73
Leiden

Fotogrammetrie-apps gebruiken om interactief leren te ondersteunen

In je zak zit waarschijnlijk een 3D-scanner. Met de meeste smartphones kunnen tegenwoordig gedetailleerde digitale modellen worden gemaakt van de voorwerpen en gebouwen om ons heen.

Deze lunchlezing verkent technieken voor het gebruik van deze gratis 3-D-scantoepassingen ter ondersteuning van interactief onderwijs in een hybride klaslokaal.

Objectgebaseerd leren

Objectgebaseerd leren bestaat al duizenden jaren. De voordelen van het opnemen van informatie door het vasthouden of hanteren van een object en het van dichtbij bekijken zijn al lang bekend. Dergelijke objectgebaseerde methoden werken natuurlijk niet in een hybride omgeving, waar studenten op locatie actief kunnen deelnemen, terwijl online studenten passief toekijken vanaf hun scherm.

Comeniusproject

In deze lunchlezing vertelt Steven Lauritano over het onderzoek in zijn lopende Comenius Teaching Fellowship, gewijd aan het verhelpen en voorkomen van dit verschil. Steven ontwikkelt in zijn Comeniusproject een "Hybrid-Object Lab" - een online platform dat live videobeelden combineert met manipuleerbare 3D-modellen. Met een dergelijk platform kunnen studenten op locatie 3-D scans van objecten delen, terwijl studenten op afstand vergelijkend materiaal uit hun eigen omgeving "samplen" en uitwisselen.

Leiden Teachers' Academy (LTA)

De Lunchlezing is een initiatief van de Leiden Teachers' Academy (LTA) en bedoeld voor docenten die hun onderwijs willen verbeteren. Voor (vegetarische) broodjes wordt gezorgd.

Aanmelding voor de lezing

Inschrijven is nodig in verband met de catering en kan tot en met 10 november a.s.

Meld je aan

Woon je de lezing liever digitaal bij?

Dat kan!

Sluit je aan via Teams