Slimme bacterien vs. nieuwe antibiotica

vrijdag 18 november 2022
Bij jou op school

Leiden is in 2022 European City of Science. Daarvoor worden het hele jaar door activiteiten georganiseerd voor het algemene publiek. Op 18 november is het thema Antibiotica. Bij de Universiteit Leiden is een spel ontwikkeld om basisschoolkinderen kennis te laten maken met antibiotica. Het gaat om een interactief verhaal waarin kinderen leren wat een antibioticum is, wanneer het helpt deze te gebruiken en wat de mogelijke risico's zijn aan het gebruik ervan.

Dit spel zouden we op 18 november met een paar schoolklassen uit de regio Leiden willen spelen. Zijn jullie groepen 7 en/of 8 geïnteresseerd zijn om dit samen met onze antibioticaexperts te doen? We komen hiervoor graag kosteloos naar jullie toe! Het spel duurt ongeveer een half uur en is geschikt voor groepen van 15 – 35 leerlingen.

Vragen of aanmelden? Mail ons via leiden2022@science.leidenuniv.nl