Kunst en cultuur

Week van de internationale student (ook als je Nederlands bent)

maandag 14 november 2022 - vrijdag 18 november 2022
Bezoekadres
Kamerlingh Onnes Gebouw

14 tot 18 november is het de week van de internationale student (WotIS). Door de week heen organiseert de Faculteit der Rechtsgeleerdheid verschillende aciviteiten om Nederlandse en internationale studenten met elkaar te verbinden.

Acts of Kindness pilaar

op 14 november onthullen we de Acts of Kindness pilaar om 12 uur in het restaurant. Acts of Kindness staat Nederlandse en internationale studenten (en medewerkers) toe om makkelijk hulp te vragen en/of te bieden aan anderen door installatie van een pilaar met kaartjes. Deze kaartjes kun je invullen met een vraag of een aanbod met een vriendelijk gebaar. Dit hoeft niet groot te zijn; denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitlenen van boeken, samen een kop koffie drinken of een wandeling maken.

Wereldkaart

Weet jij waar je medestudenten vandaan komen? Tijdens WotIS is er de hele week een wereldkaart te vinden bovenaan de trap bij de ingang van ons gebouw. Alle studenten mogen in de kaart een vlaggetje prikken in het land waar zij vandaan komen.

Study Abroad voorlichting

Op 17 november van 17.00 - 19.00 in de Sterrenwacht is er een voorlichting over Study Abroad met aansluitend een borrel en poster presentaties door internationale studenten. Kom langs als je meer informatie wilt over het studeren in het buitenland maar ook als je kennis wilt maken met verschillende internationale studenten die bij ons studeren. Wissel wederzijdse ervaringen uit onder het genot van een drankje!

WotIS walks

Door de week heen worden er door heel Nederland WotIS Walks georganiseerd. Dit stelt alle studenten in staat om elkaar te ontmoeten, ervaringen te delen, en samen wat te drinken.

Op 16 november van 12:00-13:30 is er een WotIS Walk in Den Haag.

Op 18 november van 14:00 - 15:30 is er een WotIS Walk in Leiden.

Schema en inschrijven.

Meer activiteiten

Komende week wordt deze pagina nog aangevuld met nog meer specifieke activiteiten inclusief datum en tijd. Houdt de pagina dus in de gaten voor meer informatie!