Cursus

Workshop voor docenten: Hoe maak ik mijn studenten bewust van hun unieke vaardigheden?

dinsdag 8 november 2022
P.J. Veth
Nonnensteeg 1-3
2311 VJ Leiden
Zaal
1.07

We willen dat studenten geesteswetenschappen zich meer bewust worden van de vaardigheden die ze opdoen tijdens hun studie door dit beter zichtbaar te maken in het curriculum. Hoe kunnen we daarvoor zorgen? In november bieden we hierover een korte onderwijsmiddag aan voor onze docenten op basis van de resultaten van een gezamenlijk onderzoeksproject ASSET-H van Leuven, Leiden en Helsinki.

'Hoe maak ik mijn studenten bewust van hun unieke vaardigheden op de arbeidsmarkt?' 'Hoe maken we vaardigheden van studenten Geesteswetenschappen zichtbaar maken in het curriculum?' In de workshop helpen we docentonderzoekers vaardigheden in de geesteswetenschappen explicieter te vertalen in hun cursusontwerp. Niet door docenten te vragen extra of generieke vaardigheden toe te voegen aan hun colleges, maar door beter te verwoorden welke vaardigheden zij precies aanreiken aan de hand van hun disciplinaire focus.

Praktisch

Deze workshop vindt plaats op dinsdag 8 november, van 11.00 uur tot 13.00 uur en is geschikt voor alle docenten van de Faculteit Geesteswetenschappen. De workshop wordt verzorgd door onze collega’s van de KU Leuven. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Aanmelden

Meld je voor deze onderwijsmiddag aan door zo snel mogelijk een e-mail te sturen aan Sanne Arens via s.arens@hum.leidenuniv.nl. Voor vragen kun je ook bij haar terecht.

Over het project

In het Erasmus+project ASSET-H werken we nauw samen met collega’s van de Letterenfaculteit van de KU Leuven, the Faculty of Arts van de Universiteit van Helsinki en met uitzendorganisatie Randstad (België). Het doel van het project is onze studenten meer inzicht te bieden in het belang van de door hen tijdens de studie opgedane vaardigheden voor de arbeidsmarkt. De volledige titel van het project luidt ‘Awareness of Students’ Skills: an Employability Toolkit for the Humanities’ (ASSET-H).