Uitreiking Jaap Doek Kinderrechtenscriptieprijs

2311 ES Leiden
Zaal
A0.51

Defence for Children en de Universiteit Leiden organiseren op 6 december 2022 voor de 10e keer de Jaap Doek Kinderrechtenscriptieprijs. Deze prijs gaat uit naar de beste scriptie op het gebied van kinderrechten, waar zowel rechtenstudenten als overige disciplines aan mee kunnen doen.

Lees hier meer over de genomineerden van dit jaar.

14.30     Inloop en ontvangst

15.00     Opening door Mirjam Blaak, directeur-bestuurder Defence for Children, en prof. Ton Liefaard, vice-decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid en hoogleraar Kinderrechten Universiteit Leiden

15.10     Lezing ‘Child rights jurisprudence without borders’ door prof. Ann Skelton, lid van het Kinderrechtencomité van de VN, hoogleraar aan de Universiteit Pretoria en hoogleraar aan de Universiteit Leiden (leerstoel Children’s Rights in a Sustainable World)

15.40    Discussie met publiek

16.00    Presentaties genomineerden

16.30    Bekendmaking winnaar Kinderrechtenscriptieprijs door prof. Jaap Doek

16.50    Afsluiting

16.55    Borrel in het restaurant van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Locatie en vragen

De Jaap Doek Scriptieprijs zal plaatsvinden op 6 december 2022 in lokaal A0.51 van het Kamerlingh Onnes Gebouw aan de Steenschuur 25, 2311 ES Leiden. Het is niet nodig om u voor de uitreiking aan te melden.

Voor vragen kunt u contact opnemen met jeugdrecht@law.leidenuniv.nl of 071- 527 60 56.