Alumni-activiteit

Online alumnidag wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde

zaterdag 14 januari 2023
Online

Deze online reünie wordt georganiseerd door De Leidsche Flesch en is voor zowel oud-leden als voor alle andere alumni van wiskunde, informatica, natuurkunde en sterrenkunde . Op 3 juni zal er weer een alumnidag plaatsvinden, maar dan op locatie.

Online alumnidag

Op 14 januari zal De Leidsche Flesch een online alumnidag organiseren. Op deze dag zullen er lezingen worden geven over updates in de vakgebieden, zullen we een kleine kooksessie houden en u natuurlijk de tijd geven om bij te kletsen met oude studiegenoten. Schrijf u nu in.

De dag zal online zijn om ook alumni die in het buitenland wonen, gelegenheid te geven mee te doen. Het zal plaatsvinden in een omgeving op
www.gather.town. Hierin kan iedereen rondlopen in een digitale omgeving om elkaar zo te ontmoeten. We zullen later de nodige instructies hierover geven.

De planning van de dag is als volgt:

15.30 - 16.00       Inloop in de gather.town-omgeving
16.00 - 16.45 Voordracht van de Historische Commissie over de geschiedenis van De Leidsche Flesch
17.00 - 17.45 Keuzelezing
17.45 - laat Borrel
18.00 - 18.30 Optionele tapasworkshop

Keuzelezing
U kunt een van deze twee lezingen bijwonen:

• Dr. Yamila Miguel zal spreken over de nieuwe ontdekkingen die zij met collegawetenschappers heeft gedaan met waarnemingen van de nieuwe James Webb ruimtetelescoop.
  • Prof. Joost Batenburg zal spreken over de Society Artificial Intelligence and Life Sciences (SAILS), waarin onderzoekers van alle faculteiten van de Universiteit Leiden samernwerken met betrekking tot kunstmatige intelligentie.

Blijf op de hoogte!
Tot slot willen we uw aandacht vestigen op het alumnimagazine dat jaarlijks wordt uitgebracht, genaamd Fleschback. Hierin staat bijvoorbeeld een verslag van het afgelopen jaar van De Leidsche Flesch, nieuws uit de wetenschappelijke instituten en interviews met leden of oud-leden. Indien u de Fleschback niet ontvangt maar wel graag wil krijgen, kunt u mailen naar alumni@deleidscheflesch.nl.

Als u nog vragen heeft, schroom dan niet om een mail te sturen naar alumnicie@deleidscheflesch.nl!

100 jaar De Leidsche Flesch!

Studievereniging De Leidsche Flesch bestaat een eeuw en dat wordt gevierd! Met studenten, medewerkers, staf, alumni én de Leidse bevolking. Meer informatie over het lustrumjaar van De Leidsche Flesch en de activiteiten is te vinden op de website!

Naar de lustrumwebsite!

Inschrijven online alumnidag