Congres/symposium

Stadsgehoorzaal
Breestraat 60
2311 CS Leiden

Samen de digitale transformatie versnellen door kennis en kunde te delen

De tweede Our Digital Future inspiratiedag komt eraan! Voor de editie van 2023 slaan we de handen ineen met onze Leidse partners Hogeschool Leiden, LUMC en Naturalis Biodiversity Center. We nodigen je van harte uit in de Stadsgehoorzaal in Leiden voor een dag vol ontmoetingen en dynamische presentaties van en voor ICT’ers, functioneel beheerders en informatiemanagers.

Voor welke digitale uitdagingen staan we nu en in de nabije toekomst? Welke kansen biedt het gebruik van kunstmatige intelligentie, big data, business analytics, innovatie in onderwijs, onderzoek en onze bedrijfsvoering?

Wat draagt de Universiteit Leiden (LEI) bij aan (internationale) digitale platforms? Hoe bouw je een eigen platform voor data-distributie en -integratie? Hoe gaan we verantwoord om met onderzoeksdata?

En wat doen onze Leidse partners op het gebied van het realiseren van hun digitale plannen? Wat kunnen we van elkaar opsteken? Zij komen het zelf vertellen.

Tijdens Our Digital Future 2023 maak je kennis met collega’s in het Leidse hoger onderwijs die je vertellen wat zij doen op digitaal gebied.

Brenno de Winter – keynote speaker

Brenno de Winter is een expert op het gebied van ICT, beveiliging en privacy. Hij werd in 2011 verkozen tot journalist van het jaar vanwege zijn primeurs rondom de misstanden rond de OV-chipkaart en de slechte beveiliging van overheidswebsites. In zijn werk houdt hij zich voornamelijk bezig met cybersecurity, datalekken en open data. Hij was betrokken bij de ontwikkeling van de Nederlandse corona-app. Hij is auteur van onder meer Survivalgids voor de digitale jungle, Digitale stormvloed en De Rode Hack.

“TEDx’’ / “Pecha Kucha’’ presentaties

De dag bestaat verder uit 11 zeer snelle en razend interessante presentaties die op een TEDx”/Pecha Kucha”-stijl worden gegeven in maximaal 10 minuten. De sprekers komen zelf uit de praktijk en zijn werkzaam bij Universiteit Leiden, Hogeschool Leiden, LUMC en Naturalis Biodiversity Center.

Informatiemarkt

Tussen de verschillende presentaties door zullen verschillende instituten waar de sprekers werkzaam zijn zich presenteren op de informatiemarkt en is er ruim de gelegenheid om met je collega’s en andere aanwezigen kennis te maken. Ook kan je hier met de sprekers van de TEDx” verder praten. Ontdek hier wie of wat jou inspireert of met wie jij zou willen samenwerken.

9:30 uur
Inloop

10:00 uur
Welkomstwoord door dagvoorzitter Erik Geraads (ICT Shared Service Centre LEI)
Opening door Martijn Ridderbos (vice-voorzitter College van Bestuur LEI), Joop van der Born (directeur ISSC LEI), Arzu Yücel (Leids Universitair Medisch Centrum), Wouter Zwaan (Hogeschool Leiden) en Dimitris Koureas (Naturalis Biodiversity Center).

10:20 uur
Keynote: Brenno de Winter

“TEDx” presentaties (afgewisseld met informatiemarktsessies):

• 10:50-11:00 uur
    Michelle Olmstead (LEI: Leiden Learning and Innovation Centre)
    “Innovation lifecycle”
  • 11:05-11:15 uur
    Patrick Klaassen en Laura Zondervan (LEI: Bestuursbureau)
    “Who you gonna call…… Informatiemanagement”
  • 11:20-11:55 uur
    Informatiemarkt en koffie/thee

• 12:00-12:10 uur
    Kurt De Belder (LEI: Universitaire Bibliotheken Leiden)
    “International Image Interoperability Framework (IIIF)”
  • 12:15-12:25 uur
    Alexander van Someren (LUMC: IT& DI)
    “CAIRELab: implementatie van kunstmatige intelligentie in het ziekenhuis”
  • 12:30-12:40 uur
    Elaine van Ommen Kloeke (Naturalis Biodiversity Center)
    “ARISE - Digitale services voor biodiversiteit”

• 12:45-13:40 uur
    Informatiemarkt en buffetlunch

• 13:45-13:55 uur
    René Slootweg (Hogeschool Leiden: Business Data Analyse)
    “Data-integratieplatform Information FrameWork”
  • 14:00-14:10 uur
    Arzu Sahin (LEI: Studenten- en Onderwijszaken)
    “No chain no gain - Van applicatiegericht naar procesgericht samenwerken in de keten van onderwijsondersteuning”
  • 14:15-14:25 uur
    Jacko Koster (LEI: Research ICT Competence Centre)
    “Research Data, Research Software and Research ICT support at Leiden University”

• 14:30-15:10 uur
    Informatiemarkt en koffie/thee

• 15:15-15:25 uur
    Annette Emerenciana (LEI: Administratief Shared Service Centre)
    “Artificial intelligence (AI) binnen de bedrijfsvoering”
  • 15:30-15:40 uur
    Ferdinand Harmsen (LEI: Geesteswetenschappen) en Nathalie Doorenweerd (LUMC: Radiologie en Farmacie)
    “e-Portfolio: voorbij de vakken, voorbij de opleiding”
  • 15:45-15:55 uur
    Armin Halilovic en Max van Arnhem (LEI: Sociale Wetenschappen en Geesteswetenschappen)
    “Privacy Office”

16:00 uur
Afsluiting

16:15 uur
Borrel

17:30 uur
Einde

Doelgroep

Deze dag is bedoeld voor medewerkers van Hogeschool Leiden, het LUMC, Naturalis Biodiversity Center en Universiteit Leiden die in de ondersteuning werken op het gebied van ICT, informatiemanagement en functioneel beheer. Ben je geïnteresseerd in en vanuit je functie betrokken bij digitalisering, automatisering en databeheer? Je bent van harte welkom. Laat je inspireren en ga het gesprek aan met elkaar!

De inschrijving is vol en gesloten!