Cursus

E-NOTE: tweede Teaching Excellence cursus voor academisch personeel

maandag 9 januari 2023 - vrijdag 13 januari 2023
Online

Wat is ‘teaching excellence’ in het Hoger Onderwijs? Welke programma’s bestaan er binnen Europa voor het trainen, promoten en belonen van excellent onderwijs? Hoe zou een standaard Europees trainingsprogramma eruit kunnen zien? Deze Teaching Excellence Cursus wordt georganiseerd door de Universiteit van Kopenhagen in samenwerking met de Universiteit Leiden, de Charles Universiteit in Praag en de Universiteit van Coimbra.

Aandachtsgebieden van de cursus

Elke dag wordt er voorrang gegeven aan een andere groep: Onderwijzers, Ontwikkelaars, Bestuurders maar ook Europese Instellingen en Nationale Agentschappen. Als deelnemer kun je kiezen aan welke verschillende programmaonderdelen je wilt mee doen.

De cursus gaat in op de vraag: hoe geef je excellent onderwijs, hoe leidt je excellente docenten op en hoe creëer je een omgeving op afdelings-, institutioneel maar ook nationaal en internationaal niveau waarin excellent onderwijs en het trainen van docenten ondersteund en doorontwikkeld worden. In de opbouw van de cursus is rekening gehouden met de verschillende fases van ontwikkeling en implementatie van Teaching Excellence programma’s. Er wordt een breed scala van presentaties en workshops georganiseerd die aandacht besteden aan de verschillende aandachtsgebieden van de deelnemers.

Het evenement is bedoeld voor universiteitsbestuurders, professionals die zich bezig houden met het ontwikkelen van lesmateriaal voor het hoger onderwijs en docenten. Het doel van het evenement is om aan de hand van casestudies excellent onderwijs, inclusief aandacht voor het ontwikkelen van curricula, te tonen en om deelnemers hands-on ervaring te laten opdoen door middel van praktische workshops. Deelnemers wordt geadviseerd om een eigen casus voor te bereiden om tijdens het evenement te delen en verder te ontwikkelen.

Registratie

Meer informatie over het programma, de aanmeldingscriteria en het inschrijvingsproces is te vinden op de Engelse pagina