Lunchbyte

Aansluiten op het netwerk van Digital Cultural Heritage (Linked Open Data)

dinsdag 14 februari 2023
Bezoekadres
P.J. Veth
Nonnensteeg 1-3
2311 VJ Leiden
Zaal
1.07

Het doel van het project Connecting to the Network of Cultural Heritage was om nieuw lesmateriaal te ontwikkelen waarmee studenten en onderzoekers gebruik kunnen maken van de grote hoeveelheden open datacollecties die beschikbaar zijn gesteld door cultureel-erfgoedinstellingen. Deze nieuwe tools en het lesmateriaal zullen onderzoekers helpen om deze data te verwerken en te ordenen, zodat ze consistenter geanalyseerd kunnen worden. Dit lesmateriaal is al gebruikt in cursussen in de MA Boeken en Digitale Media Studies en de MA Kunst en Cultuur, maar ze kunnen relevant zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in digitale geesteswetenschappen en gedigitaliseerd cultureel erfgoed.

'Libraries, museums and archival institutions increasingly make their collections available digitally, and this makes it possible for students and researchers to engage with these materials in new and exciting ways.' (Peter Verhaar)

Interesse? Meld je dan aan via het onderstaande formulier!

Meld je aan