Centraal intern evenement

Interdisciplinair werken in Leiden: maak kennis met de stimuleringsprogramma’s

woensdag 17 mei 2023
ECC Leiden
Haagse Schouwweg 10
2332 KG Leiden

Op woensdag 17 mei 2023 vindt het centrale interne evenement ‘Interdisciplinair werken in Leiden: maak kennis met de stimuleringsprogramma’s’ plaats. Tijdens deze middag, bedoeld voor alle onderzoekers aan de Universiteit Leiden, kun je op een markt persoonlijk kennismaken met negen interdisciplinaire onderzoeksprogramma’s die in 2020 van start gingen onder de noemer ‘stimuleringsprogramma’s’. In een plenair gedeelte bespreken we de stand van zaken van interdisciplinair werken binnen en buiten de Universiteit Leiden. De voertaal van het evenement is Engels.

Wat kan dit evenement je opleveren?

• Onvermoede interdisciplinaire samenwerkingsmogelijkheden op gebied van onderzoek en onderwijs met een of meerdere stimuleringsprogramma’s;
  • Toegang tot faculteitsoverstijgende netwerken

Meer weten over de stimuleringsprogramma’s? Kijk dan hier.

Het programma (onder voorbehoud):

1. Opening door rector magnificus Hester Bijl, over de plaats van interdisciplinair onderzoek binnen de Universiteit Leiden
  2. Lezing door Lotte Krabbenborg (Radboud Universiteit, Institute for Science in Society). Zij is aangesloten bij een pilot van De Jonge Akademie over het opzetten en uitvoeren van Transdisciplinair onderzoek en deelt tijdens haar lezing de eerste ervaringen
  3. Paneldiscussie onder leiding van moderator Maud Alberts met Hester Bijl, Lotte Krabbenborg en Jan Willem Erisman (trekker van het Leidse stimuleringsprogramma Liveable Planet)
  4. Markt, waarbij deelnemers aan het evenement persoonlijk kunnen kennismaken met de stimuleringsprogramma’s
  5. Borrel

Wanneer: woensdag 17 mei, 13u - 18u