Wetenschapsdagje (voor kids!)

Oude Sterrewacht
Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden

In kader van hun 100-jarige bestaan organiseert De Leidsche Flesch, de studievereniging voor wiskunde, natuurkunde, sterrenkunde en informatica, naast hun gewone symposium (15 februari) ook een symposium voor kinderen.

Wetenschapsdagje

Op zondag 26 maart vindt er in de Oude Sterrewacht een wetenschapsdag plaats, speciaal voor nieuwsgierige kids uit de bovenbouw van de basisschool. Op deze middag kan je ontdekken hoe fascinerend wiskunde, natuurkunde, sterrenkunde en informatica zijn. Je komt toch ook?!

Wat is er te doen op het Wetenschapsdagje?
Tijdens het wetenschapsdagje ga je in groepen langs verschillende kraampjes met activiteiten, puzzels en vraagstukken. Ook krijg je een rondleiding door de prachtige Oude Sterrewacht en mag je naar de indrukwekkende koepels waarvandaan onderzoekers vroeger de sterren bekeken. Als afsluiter geven de studenten van RINO een spectaculaire natuurkundige experimentenshow met grote wolken superkoude vloeibare stikstof. Achteraf kan je een ijsje eten dat met vloeibare stikstof is gemaakt.

Je ouders zijn ook welkom om de middag mee te doen.

> Aanmelden

Vragen? Mail ons via symposium@deleidscheflesch.nl.

Freezing Physics show van stichting RINO

100 jaar De Leidsche Flesch!

Studievereniging De Leidsche Flesch bestaat een eeuw en dat wordt gevierd! Met studenten, medewerkers, staf, alumni én de Leidse bevolking. Meer informatie over het lustrumjaar van De Leidsche Flesch en de activiteiten is te vinden op de website.

Naar de lustrumwebsite!