Cursus | Webinar

LUF Lunchwebinar Crowdfunding

donderdag 13 april 2023
Online

Ben je op zoek naar financiering voor jouw project of onderzoek? Wie weet is crowdfunding dé manier om jouw plannen te verwezenlijken. Het Leids Universiteits Fonds biedt medewerkers van de universiteit het platform www.SteunLeiden.nl waar je op laagdrempelige wijze je crowdfundingcampagne kan starten. Bij het LUF staan we voor je klaar om jouw campagne tot een succes te maken!

Hoe start ik een succesvolle crowdfunding campagne?

Is crowdfunding inzetbaar voor jouw project of onderzoek? Hoe pak je zoiets aan? Voor alle medewerkers van de universiteit die hier meer over willen weten, organiseert het Leids Universiteits Fonds samen met Marc Schoutens van Kentaa (expert in online fondsenwerving) een webinar over crowdfunding. Aan de hand van een handig crowdfundingcanvas en inspirerende voorbeelden leer je de belangrijkste principes van crowdfunding en krijg je tips voor het maken van een goede pitch, het campagneplan en het betrekken van je netwerk.

Datum Donderdag 13 april 2023
Tijd 12.00 - 13.00 uur
Locatie Online
Kosten Gratis
Voertaal Nederlands
Doelgroep Onderzoekers en medewerkers van de Universiteit Leiden
Aanmelden Meld je nu aan via dit formulier

Neem voor meer informatie contact op met Corinda van Bohemen via 071 527 5759 of c.m.van.bohemen@luf.leidenuniv.nl

Marc Schoutens

Over de sprekers

Marc Schoutens is managing director van Kentaa. Kentaa helpt meer dan driehonderd non-profit organisaties – waaronder tien universiteiten in Nederland en België – met online fondsenwerving zoals crowdfunding en event fundraising. Marc heeft meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de wereld van mobiele telefonie, internet, social media en online interactie.

Lilian Visscher

Lilian Visscher is directeur van het Leids Universiteits Fonds en initiatiefnemer van www.SteunLeiden.nl. Lilian heeft sinds de lancering van dit crowdfundingplatform voor de Universiteit Leiden tientallen projecten begeleid, en de crowdfunding campagnes ‘Red het Zweetkamertje’ en #wakeuptocorona opgezet.

Het Lunchwebinar Crowdfunding is een initiatief van het Leids Universiteits Fonds. Kijk voor meer informatie op www.luf.nl of volg ons op Twitter of LinkedIn en wees als eerste op de hoogte van nieuwe subsidiemogelijkheden.