De maatschappij betrekken in de praktijk: het voorbeeld van 'Air of the Anthropocene’

• Francis Pope
  • Margaret Gold
  • Robin Price
  • Sybille Lammes
vrijdag 30 juni 2023
Oude Sterrewacht
Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden
Zaal
B104

Dit seminar van het CWTS Institute aan de Universiteit Leiden is de eerste die wordt georganiseerd binnen de nieuwe Engagement & Inclusion Focal Areaen zal het concept van maatschappelijke betrokkenheid onderzoeken als een essentieel onderdeel van Open Science.

Aan de hand van het voorbeeld van het 'Air of the Anthropocene' initiatief, onder leiding van Francis Pope van Birmingham University en kunstenaar Robin Price, wordt in het seminar de kracht onderzocht van interdisciplinaire samenwerking en evenementen die kunst en wetenschap combineren voor het overbruggen van de kloof tussen wetenschappelijk onderzoek en maatschappelijke impact.

Lees meer informatie op onze Engelstalige website.