Cursus | Workshop

2311 BD Leiden
Zaal
1.23

Op donderdag 1 juni, 14-16u in zaal Lipsius 1.23 zal er een workshop over ChatGPT en schrijfonderwijs plaatsvinden, gegeven door prof.dr. Lieve de Wachter, hoogleraar Nederlandse Taalbeheersing en Academisch Nederlands aan de KU Leuven.

De komst van ChatGPT en andere AI-systemen veroorzaakt nogal wat onrust in het hoger onderwijs. Heeft het nog zin om nog in te zetten op schrijfonderwijs als studenten hun teksten met de hulp van artificiële intelligentie kunnen schrijven? In deze workshop toont Lieve op welke manieren ChatGPT potentieel ingezet kan worden in schrijfonderwijs aan de universiteit. Ze laat een aantal mogelijkheden zien en toon ook de beperkingen. Concrete voorbeelden uit haar lespraktijk vormen de input. Er is voldoende ruimte voor interactie.

Als je geïnteresseerd bent, stuur dan een mailtje naar:b.relli@hum.leidenuniv.nl. Let op: de plaatsen zijn beperkt.