Mindlab over sociale veiligheid

Gebr. de Nobel
Marktsteeg 8
2312 CS Leiden

Wil je meepraten over een sociaal veilige werkomgeving bij FGW? Kom in september naar het theater- en discussieprogramma Mindlab!

Onze faculteit is een omgeving waar we samen werken en een groot deel van onze tijd doorbrengen. We willen dat onze faculteit een plek is waar we ons thuis voelen, en waar het voeren van open gesprekken vanzelfsprekend is, ook over ingewikkelde onderwerpen.

Voor de meesten van ons is het niet altijd makkelijk om het gesprek aan te gaan over bijvoorbeeld ongewenst gedrag. Met het theater- en discussiestuk Mindlab willen we stimuleren dat deze gesprekken gevoerd gaan worden. Het theaterstuk dient als gespreksstarter om sociale veiligheid bespreekbaar te maken en ideeën te verzamelen voor een passende aanpak voor de verbetering van sociale veiligheid op onze faculteit.

Voor wie, wanneer en waar?

Voor wie:           alle medewerkers van FGW

Wanneer:           25, 26 en 27 september 2023

Tijdstip:              middagprogramma van 14:00 uur – 17:00 uur
                             avondprogramma van 18:00 uur – 21:00 uur

Waar:                  Gebr. de Nobel in Leiden

Je kunt je aanmelden voor één van de voorstellingen via de knop hieronder

Naar het aanmeldingsformulier

Over Mindlab

Mindlab (klik hier voor de trailer) laat sociaal onveilige werksituaties zien op de academische werkvloer die te maken hebben met machtsverhoudingen, intimidatie, de rol van de leidinggevende en integriteit. De situaties bieden een handvat voor het delen van ervaringen en reflectie op ongewenst gedrag. Hoe bereiken we een sociaal veilig werkklimaat waarin medewerkers zich uitspreken, elkaar aanspreken, en zichtbaar en open met elkaar in gesprek zijn? Na afloop van de voorstelling gaan we hierover met elkaar in gesprek.

Op de website van Theatermakers Radio Kootwijk wordt gesproken van een ‘sciencefiction thriller die ons allen kan overkomen als we onze eigen waarheid en impact van handelen in volledige transparantie durven te beleven. Als cognitieve dissonantiereductie onze mind heeft verlaten … Veni, Vidi, Vici?’.

Mindlab is inmiddels op verschillende Nederlandse Universiteiten opgevoerd. Het stuk duur 75 minuten en wordt opgevoerd in het Nederlands met Engelse boventiteling.