Cursus

Week van de Vitaliteit 2023: Neem jouw shot Vitamine Veerkracht

maandag 25 september 2023 - vrijdag 29 september 2023
zie programmaoverzicht

Voel jij je aan het eind van de dag soms moe en kun je wel een opkikker gebruiken? Of wil je juist een frisse en actieve start van de dag? Om goed te kunnen werken, wil je lekker in je vel zitten. Tijdens de Week van de Vitaliteit bieden we diverse workshops aan waarmee je je fysieke en mentale veerkracht vergroot. Het aanbod is bedoeld voor alle medewerkers. De universiteit vindt het belangrijk dat je tijd neemt om aan je eigen vitaliteit en veerkracht te werken. Kies waar jij behoefte aan hebt en wat je leuk vindt!

Programma

My Daily Lifestyle en het Universitair Sportcentrum (USC) verzorgen tijdens de Week van de Vitaliteit de volgende workshops:

Dag en tijd Activiteit Locatie

Ma 25 sept

Yin Yang Yoga (NL en ENG)

Val jij ook makkelijk ten prooi aan stress- en vermoeidheid? Yin Yang Yoga is een combinatie van rustige en krachtige yoga en zorgt voor een betere balans en samenwerking tussen geest en lichaam.

USC

Workshop Slaap lekker (NL)
Kamp je met slaapproblemen? In deze workshop krijg je uitgelegd hoe je biologische klok en slaappatroon werkt. Met testjes en ontspanningsoefeningen krijg je weer invloed op je eigen slaapcyclus!

Boksen (NL en ENG)

Boksen is een tactische vechtsport waarbij ringinzicht, de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staan. De training is toegankelijk voor iedereen; van nieuweling tot gevorderde.

Di 26 sept

Yin Yoga (NL en ENG)

Val jij ook makkelijk ten prooi aan stress- en vermoeidheid? Yin Yoga is een rustige vorm van yoga en zorgt voor een betere balans en samenwerking tussen geest en lichaam.

USC

Inspiratiesessie Ben ik in balans? (NL)

Weet jij hoe je er fysiek en mentaal voor staat? In deze sessie neem je je voeding, beweging, ontspanning en slaap onder de loep. Ook staan een korte conditietest en ontspanningsoefeningen op het programma.

Leiden

Wandelen met Xcore trainer (NL en ENG)

Met de XCORE (Extreme Core) workout train je de kern van rug-, buik- en heupspieren met behulp van de XCO shaker. Dit is een buis met granulaatkorrels die zorgt voor extra belasting van je spieren.

Woe 27 sept

Mindfulness (NL en ENG)

Wil je minder stress en meer focus? Met mindfulness leer je bewust te worden van je ervaringen. Door oefeningen leer je op te merken wat er gebeurt in je lichaam en in je omgeving.

USC

Workshop Bewegen goed voor lichaam en geest (NL)

Voel jij je vaker fit of futloos? Ben je bewust van je eigen beweeggedrag en hoe je dat kunt verbeteren? In deze workshop krijg je daar zicht op en kom je in actie met een aantal oefeningen en tips!

Pilates (NL en ENG)

Bij Pilates doe je low impact oefeningen op een laag tempo. Hierbij gebruik je vooral je core ofwel je buikspieren. Je wordt er sterker van, maar het zorgt ook voor een betere houding en uithoudingsvermogen.

Do 28 sept

Power Yoga (NL en ENG)

Power Yoga is een actieve vorm van yoga met snelle, dynamische houdingen voor meer uithoudingsvermogen, kracht en flexibiliteit. Er is minder aandacht voor meditatie en de ademhaling.

USC

Inspiratiesessie Gezonde voeding geeft energie (NL)
Wil jij de hele dag alert, geconcentreerd en energiek zijn? Voeding speelt daarin een belangrijke rol. In deze sessie leer je de feiten en fabels over het belang van suikers, vezels en andere producten.

Den Haag

Jumping Fitness (NL en ENG)

Word jij blij van trampolinespringen? Dan is dit iets voor jou! Een prima work-out op muziek, zonder belasting van je gewrichten. Maar waarbij je wel spieren in actie brengt om balans te houden!

Vrij 29 sept

Mindfulness (NL en ENG)

Zumba (NL en ENG)

Houd je van dansen en fitness? Bij Zumba gebruik je meeslepende Latin ritmes en makkelijk te volgen bewegingen. Zo ontstaat een dynamisch fitnessprogramma dat je werkelijk weg zal blazen!

Inschrijven

Alle activiteiten zijn gratis. Schrijf je in en vraag je collega’s ook mee te doen, zodat we samen werken aan onze veerkracht! Inschrijven kan tot en met vrijdag 22 september 10.00 uur.

Vragen?

Vragen of opmerkingen over het programma? Stuur ze naar healthyuniversity@bb.leidenuniv.nl.