Het Geopolitieke Verkiezingsdebat

2511 DP Den Haag
Zaal
Spaanse Trappen

Op maandag 23 oktober organiseert Jonge Atlantici hun evenement Het Geopolitieke Verkiezingsdebat

Op 22 november 2023 gaat Nederland opnieuw naar de stembus om een nieuwe koers te bepalen voor onze toekomst. Te midden van een wereld vol uitdagingen staat de voortdurende oorlog in Oekraïne tot de opkomst China als wereldmacht, toenemende cyberdreigingen en klimaatverandering centraal en zal Nederland cruciale keuzen moeten maken om nationale belangen te beschermen.

Hoe positioneert Nederland zich in deze snel veranderende wereld? Hoe gaat Nederland onze veiligheid waarborgen en tegelijkertijd bijdragen aan mondiale stabiliteit en duurzaamheid?

Om antwoorden te vinden op deze en verdere vragen organiseert de Jonge Atlantici Het Geopolitieke Verkiezingsdebat in samenwerking met Universiteit Leiden, Campus Den Haag. Het debat zal plaatsvinden op 23 oktober vanaf 17.15 uur op Wijnhaven. Dit evenement wordt georganiseerd in samenhang met Het Grote Veiligheid en Defensie Verkiezingsdebat, georganiseerd door de Atlantische Commissie in Amsterdam.

Het Geopolitieke Verkiezingsdebat zal interactief zijn en afwisselen tussen woordvoerdersdebatten en publieksvragen. Deelnemende sprekers zullen in de loop van de komende weken worden aangekondigd.

Dit evenement wordt gesteund door de U.S. Embassy The Hague.

Aanmelden kan via de website van de Jonge Atlantici.

Bekijk de livestream