Congres/symposium

2311 GJ Leiden
Zaal
Groot Auditorium en Senaatskamer

Dr Graça Machel spreekt over haar werk, en discussieert en reflecteert met onderzoekers van de Universiteit Leiden, de VN en het Afrika Studiecentrum over het thema Intergenerational Justice and Human Rights in a time of Planetary Crises in Africa in een reeks interdisciplinaire discussies over gezondheid, ontwikkeling en welzijn in Afrika.

Dr Machel is een vooraanstaande Afrikaanse staatsvrouw en voorvechtster van mensenrechten. Ze speelde een belangrijke rol in het opkomen voor de rechten en het welzijn van vrouwen en kinderen wereldwijd. In 2021 verleende de Universiteit Leiden haar een eredoctoraat als erkenning voor haar uitzonderlijke bijdrage op het gebied van kinderrechten.