Alumni-activiteit

2311 GJ Leiden
Zaal
Faculty Club

Werk jij met alumni? Of wil je meer met alumni werken?

Alumni dragen op allerlei manieren bij aan de groei en bloei van de universiteit. Heb jij in je werk te maken met alumni? Of zou je meer met alumni willen doen? Dan nodigt het Alumnibureau je van harte uit voor de jaarlijkse Inspiratiesessie Alumnirelaties! Ook voor studieverenigingen – bestuursleden of leden van alumnicommissies – kan deze Inspiratiesessie nuttig zijn.

Posterpresentaties
Collega’s van de Universiteit Leiden met expertise op het gebied van alumni nemen je mee in hun ervaringen. Er zullen twee rondes plaatsvinden, dus je kunt bij twee onderwerpen aanschuiven. De volgende onderwerpen komen aan bod:

• Het Mentor Netwerk

Het Mentor Netwerk is een handige tool voor opleidingen om studenten te helpen bij de overgang van studie naar arbeidsmarkt. Via het Mentor Netwerk kunnen huidige studenten, maar ook (pas)afgestudeerden een connectie leggen met een mentor die voor hun geschikt is. Zo kunnen ze filteren op studie, werkveld, en de services die de mentoren aanbieden. Alle mentoren in het netwerk zijn Leidse alumni die graag hun kennis en ervaringen delen. Hoe werkt dit platform? En hoe kun je het promoten onder jouw studenten en alumni?

• Alumni database

Wat leggen we vast in het alumnibestand van de universiteit? Welke informatie kunnen we eruit halen? Van nieuwsbrieven tot uitnodigingen voor evenementen, van selecties op studie of faculteit tot specifiekere doelgroepen. Ook lichten we een tip van de sluier op over een pilot voor arbeidsmarktinformatie.

• Alumni events organiseren

Wil je iets met alumni organiseren? Een arbeidsmarktbijeenkomst voor studenten bijvoorbeeld, waar alumni over hun loopbaan vertellen? Of een alumnidag/reünie van je opleiding voor alle alumni? Bij deze posterpresentatie krijg je praktische tips en ideeën aangereikt door o.a. Sanderien de Jong (alumnicoördinator FGW) en Eva Boersma (student-assistent bij Rechten).

• Career Service en alumni

Neem deel aan een 30-minuten durende verkenning van de vormgeving van integratie van alumni, arbeidsmarktvoorbereiding en Career Service bij FGGA. Ontdek onze strategieën die het verleden, heden en toekomst van professionals met elkaar verbinden. Neem deel aan een dynamische discussie en denk met ons mee over de brug tussen academici en de arbeidsmarkt!

Programma

15.00-15.30 Welkom en presentatie Alumnibureau Universiteit Leiden door Lilian Visscher
15.30-16.00 Ronde 1: posterpresentatie
16.00-16.15 Pauze
16.15-16.45 Ronde 2: posterpresentaties
17.00-18.00 Centrale afsluiting, hoe kunnen we elkaar blijven vinden? Aansluitende borrel

Meer info en aanmelden

Zowel medewerkers als besturen van studie- en studentenverenigingen zijn van harte welkom om deze sessie bij te wonen.

Aanmelden: Meld je vandaag nog aan

Heb je vragen over de Inspiratiesessie Alumnirelaties? Neem dan contact op met het Alumnibureau via info@alumni.leidenuniv.nl.