Studievoorlichting

vrijdag 15 maart 2024
Online webinar: 15:30 - 16:15

Een webinar over Health, Society and Ageing voor professionals

Deze Engelstalige webinar introduceert de master de Health, Ageing and Society van de Universiteit Leiden. We duiken in enkele uitdagingen van een vergrijzende samenleving. Mensen worden steeds ouder. Daardoor ontstaan vragen over wat mensen nodig hebben om fit en vitaal te blijven. Hoe kijken ouderen naar een goed leven? Wat zijn hun wensen voor deze jaren van hun leven en hun medische behandeling in geval van ziekten of handicaps? Met deze wetenschappelijke kennis kunnen we verder nadenken over de ontwikkeling van toekomstige gezondheidszorg in onze vergrijzende samenleving. Naast dat we dus inhoudelijk kijken naar deze masteropleiding, besteden we tijdens dit webinar ook aandacht aan praktische meer informatie over dit masterprogramma.

Schrijf u nu in!

Volg op vrijdag 15 maart de online webinar over de Health, Ageing and Society masteropleiding.

Naar het aanmeldformulier

Meer informatie over het programma

Dit inspirerende masterprogramma staat vol met ideeën voor de toekomst, co-creatie en gezondheidsbeheer. Door nauw samen te werken met een kleine groep (internationale) studenten, richt je je op toekomstbestendige gezondheidszorg en een gezonde samenleving. De senioren van morgen zullen een ander soort gezondheidszorg en samenleving eisen, een die zich richt op autonomie en het nemen van hun eigen beslissingen. Uw creativiteit en vindingrijkheid zullen helpen om nieuwe beleidsmogelijkheden te vinden. Met ditmasterdiploma help je niet alleen ouderen. U werkt ook samen met senioren en bespreekt en onderzoekt mogelijke oplossingen voor de nabije toekomst en daarna. In nauw overleg met senioren zullen we onderzoeken of deze plannen de doelen kunnen bereiken die ze nodig hebben.

Meer informatie over het programma vind u op de Health, Ageing and Society website.

Voor professionals

Dit programma is voor studenten en professionals. Het is een internationaal, interdisciplinair masterprogramma van één jaar voltijd of twee jaar deeltijd die leidt tot een master of science diploma van de Universiteit van Leiden.

Universiteit Leiden Academy

Universiteit Leiden Academy biedt onderwijs voor professionals, van korte cursussen tot masteropleidingen aan. Onze toegewijde docenten bieden je wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de beroepspraktijk. Of je nu werkt in de wetenschap, bij de overheid, in de gezondheidszorg, in de advocatuur of in het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die je helpt te groeien.