Evenement

Internationale Vrouwendag

vrijdag 8 maart 2024
De voertaal van de bijeenkomst is Engels
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden
Zaal
Faculty Club

Dit jaar nodigen we je uit om Internationale Vrouwendag met ons te vieren; wat werkt goed en wat is de volgende stap?

Internationale Vrouwendag wordt elk jaar wereldwijd gevierd op 8 maart. Het is een belangrijke dag in de vrouwenbeweging en om het belang van vrouwenrechten te benadrukken. Tijdens deze bijeenkomst denken we na over wat de universiteit heeft bereikt met betrekking tot een inclusief genderbeleid, de uitdagingen en implicaties ervan en de volgende stappen over wat er nog meer nodig is om structurele verandering te brengen. Wat kunnen we leren van de verschillende ervaringen van vrouwelijke collega's? Wat is er nodig om een leidinggevende functie te bekleden? Wat zijn vandaag de dag de verwachtingen en obstakels bij het nastreven van een carrière aan de universiteit? Samen met de voorzitter van het College van Bestuur Annetje Ottow, professor en decaan Sarah de Rijcke en uitvoerend directeur van de faculteit Geesteswetenschappen Saskia Goedhard, nodigen we je uit om deel te nemen aan het gesprek over deze vragen, de kans te krijgen om te verbinden, te reflecteren, te luisteren en persoonlijke ervaringen te delen en vooral; de volgende stappen te bespreken om een meer inclusieve gemeenschap te creëren waarin alle vrouwen thuishoren. Het wordt een informele bijeenkomst waar alle vrouwelijke medewerkers voor zijn uitgenodigd. Het doel is om verbinding te bevorderen en bij te dragen aan de vorming van solidariteits- en ondersteuningsnetwerken binnen de universiteit.

Dit evenement vindt plaats op vrijdag 8 maart 2024 van 15:00 - 17:00 uur in de Faculty Club in het Academiegebouw en wordt afgesloten met een receptie. De voertaal van de bijeenkomst is Engels.

Meld je aan