Congres/symposium

2311 BD Leiden
Zaal
0.28

Hoe kunnen ouders hun kinderen helpen een angststoornis of obsessief-compulsieve stoornis te overwinnen? En hoe werkt dit dan precies? Leer het op 11 maart van Dr. Eli Lebowitz tijdens het KAS Symposium: SPACE.

Over Eli Lebowitz

Dr. Eli Lebowitz is universitair hoofddocent aan het Yale Child Study Center, waar hij angst bij kinderen en adolescenten onderzoekt en behandelt. Zijn onderzoek richt zich op de ontwikkeling, neurobiologie en behandeling van angst en aanverwante stoornissen, met speciale nadruk op cross-generationele en familie-invloeden bij deze stoornissen.

Over SPACE

Lebowitz ontwikkelde het Supporting Parenting of Anxious Childhood Emotions (SPACE) – programma. In dit evidence-based programma leren ouders vooral wat zij zelf hun in gedrag kunnen veranderen om hun kind te helpen. Bijvoorbeeld door met meer ondersteuning en begrip op hun angstige kind te reageren, of door inzicht te krijgen in hoe zij zich onbewust aanpassen aan de angsten van hun kind en deze zo in stand houden.

Lebowitz schreef ook het boek Breaking Free of Child Anxiety and Ocd: A Scientifically Proven Program for Parents en was co-auteur van Treating Childhood and Adolescent Anxiety: A Guide for Caregivers.

Het programma

14:00 – 14:45 Presentatie Dr. Eli Lebowitz
14:45 – 15:30 Sprekers (nader bekend te maken)
15:30 – 16:30 Meet the expert

Over het Kenniscentrum Angst en Stress bij Jeugd (KAS)

Dit symposium wordt georganiseerd door het Kenniscentrum Angst en Stress bij jeugd. Het doel van KAS is om stress- en angstklachten bij kinderen zo vroeg mogelijk te herkennen en te verhelpen, door het verbinden van onderzoek, praktijk, zorg en onderwijs. Dit doet het centrum onder anderen door wetenschappelijk en praktijkgericht onderzoek, training en behandeling voor kinderen en jongen met angst- en stressklachten en kennisdeling via de website, publicaties, lezingen en workshops.